مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی فارس با تاکید بر اینکه این استان قطب تولید خرمالو در کشور است، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۱۱ هزار تن خرمالو در این استان تولید شود.
کد خبر: ۱۰۰۹۳۳۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۹ 15 November 2021

تابناک فارس به نقل از ایسنا: مجیدرضا پاکاری دوشنبه ۲۴ آبان ضمن بیان اینکه فارس به لحاظ سطح زیر کشت محصول خرمالو، استان اول کشور است، به خبرنگاران گفت: در فارس بالغ بر ۷۷۰ هکتار از اراضی باغی به محصول خرمالو، اختصاص دارد.

این مقام مسئول در جهادکشاورزی فارس خاطرنشان کرد: استان فارس، حدود ۳۲ درصد تولید محصول و ۲۹ درصد سطح زیر کشت خرمالوی کشور را در اختیار دارد.

پاکاری با بیان اینکه بیشترین سطح باغ‌های خرمالو در شهرستان‌های شیراز، خفر و جهرم قرار دارد، افزود: ارقام خرمالوی استان فارس شامل سیبی، قصردشتی و ژاپنی است.

او با بیان اینکه برداشت خرمالو در این استان از اواسط مهر آغاز شده است و تا بهمن ماه ادامه دارد، اظهار کرد: خرمالوی تولید علاوه بر بازارهای داخل کشور و به کشورهای حاشیه خلیج فارس، آلمان و عراق صادر می‌شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی فارس خاطرنشان کرد: استان‌های مازندران و گلستان پس از فارس در جایگاه‌های دوم و سوم تولید خرمالوی کشور قرار دارند.

برچسب ها: تولید ، خرمالو ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار