رئیس پلیس فتا استان فارس از دستگیری مرد 30 ساله شیرازی خبر داد که با فروش اکانت بازی‌های رایانه‌ای جعلی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد.
کد خبر: ۱۰۱۰۴۵۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰ 20 November 2021

تابناک فارس به نقل از پلیس فتا: سرهنگ حشمت سلیمانی، رئیس پلیس فتا استان فارس در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی شکایت مردی 46 ساله مبنی بر اینکه فردی در فضای مجازی با اغفال فرزند 12 ساله‌اش و با صحبت‌های دروغین، اکانت یک بازی رایانه‌ای که بیش از 500 هزارتومان قیمت نداشت مبلغ 100 میلیون ریال فروخته است، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

سرهنگ سلیمانی ادامه داد: شاکی بیان داشت که فرزندش در یکی از بازی‌های رایانه‌ای با فردی که خود را یک نوجوان 15 ساله معرفی نموده بود، آشنا می‌شود و وی با صحبت‌های دروغین اقدام به فروش یک اکانت بازی رایانه‌ای به قیمت 100 میلیون ریال به فرزندش می‌نماید.

این مقام سایبری گفت: باتوجه به حساسیت پرونده، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت که با اقدامات فنی صورت گرفته، مشخص شد متهم با ایجاد اکانت‌های نامعتبر بازی‌های رایانه‌ای اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌نموده که با اقدامات پلیسی متهم مورد شناسایی قرار گرفت و طی هماهنگی با دستگاه قضایی، دستگیر شد.

سرهنگ سلیمانی خاطر نشان کرد: برای اینکه فرزندان در فضای مجازی کمتر آسیب ببینند، نیاز است که والدین بر فعالیت‌های سایبری آن‌ها و همچنین بازی‌های رایانه‌ای که انجام می‌دهند نظارت کافی داشته باشند.

رئیس پلیس فتا استان فارس از هموطنان خواست: در صورت برخورد با هرگونه مورد مشکوک و یا مجرمانه در فضای مجازی، آن را از طریق وب سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir و یا با شماره تلفن 096380 با کارشناسان ما در میان بگذارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار