دکتر وحید حسینی ظهر دوشنبه با بیان اینکه انتشار دو بیماری به صورت همزمان، آغاز یک بحران جدید نگران کننده است و می‌تواند بسیاری از افراد را درگیر کند، گفت: فصل سرما همواره با چالش شیوع آنفولانزا همراه بوده و در طی شرایط کنونی به علت رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی و استفاده نکردن از ماسک در بحران کرونا، این چالش مضاعف شده است.
کد خبر: ۱۰۱۰۹۵۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷ 22 November 2021

تابناک فارس به نقل از مهر: دکتر وحید حسینی ظهر دوشنبه با بیان اینکه انتشار دو بیماری به صورت همزمان، آغاز یک بحران جدید نگران کننده است و می‌تواند بسیاری از افراد را درگیر کند، گفت: فصل سرما همواره با چالش شیوع آنفولانزا همراه بوده و در طی شرایط کنونی به علت رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی و استفاده نکردن از ماسک در بحران کرونا، این چالش مضاعف شده است.

او با بیان اینکه علاوه بر تشابه نشانه‌های ابتلاء به این دو بیماری، راه‌های پیشگیری از انتشار و ابتلاء نیز یکسان است، بر اهمیت پایبندی به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک در شرایط کنونی تاکید کرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و پرهیز از ساده انگاری را دو عامل مؤثر در پیشگیری این بحران برشمرد.

دکتر حسینی با بیان اینکه مسؤولان دانشگاه نگران موج جدید کرونا ویروس و انتشار همزمان آن با آنفولانزا هستند، اضافه کرد: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی مردم در استان، دغدغه اصلی و نگرانی مهم مسؤولان مجموعه سلامت فارس است که در صورت بی توجهی، پیامدهای جبران ناپذیری را به همراه دارد.

این مقام مسؤول در دانشگاه با اعلام اینکه همچنان فارس در تزریق واکسن جزو دانشگاه‌های علوم پزشکی برتر کشور است، تاکید کرد: با توجه به روند انجام واکسیناسیون در فارس، نباید رعایت توصیه‌ها و پروتکل‌های بهداشتی در راستای پیشگیری از ابتلاء به این بیماری فراموش شود.

او از مردم استان خواست تا افراد بیمار یا دارای علامت ابتلاء به کرونا ویروس، پیش از مراجعه به بیمارستان‌ها ابتدا به مراکز ۱۶ ساعته تشخیص و درمان سرپایی کرونا ویروس مراجعه کرده و در صورت صلاحدید پزشک مرکز، به بیمارستان مراجعه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار