مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد با بیان اینکه گیاه کاملینا برخلاف کلزا در زمان برداشت ریزش دانه ندارد، اظهار کرد: سیستم آبیاری در این مزرعه به صورت بارانی می‌باشد و با توجه به حاصلخیزی خاک شهرستان فیروزآباد پیش بینی می‌شود در خرداد ماه سال آینده از این مزرعه ۹ تن دانه روغنی کاملینا برداشت شود.
کد خبر: ۱۰۱۱۲۳۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۶ 23 November 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: سید کاظم موسوی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد با اشاره به اینکه عملیات کاشت این مزرعه در نیمه آبان ماه انجام شده است، تصریح کرد: کشت بذور کاملینا به میزان ۸ کیلوگرم بذر در هکتار با استفاده از یک دستگاه خطی کار در روستای مهکویه از توابع بخش خواجه‌ای شهرستان فیروزآباد انجام شد.

او با بیان اینکه گیاه کاملینا برخلاف کلزا در زمان برداشت ریزش دانه ندارد، اظهار کرد: سیستم آبیاری در این مزرعه به صورت بارانی می‌باشد و با توجه به حاصلخیزی خاک شهرستان فیروزآباد پیش بینی می‌شود در خرداد ماه سال آینده از این مزرعه ۹ تن دانه روغنی کاملینا برداشت شود.

موسوی افزود: گیاه کاملینادر برابر آفات و بیماری‌ها بسیار مقاوم است و آفت و بیماری‌های رایج خسارت قابل توجهی بر روی آن ندارد.

این مقام مسئول اضافه کرد: دانه‌های روغنی گیاه کاملینا به‌دلیل دارا بودن امگا سه و ۶ از کیفیت و قیمت بالایی برخوردار بوده و متوسط قیمت جهانی این روغن بالا است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار