مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان : با احتساب میانگین عملکرد۷۰ تن در هکتار پیش بینی می‌شود افزون بر ۲ هزار و ۱۰۰ تن چغندر قند تولید و به کارخانه‌های قند تحویل داده شود.
کد خبر: ۱۰۱۱۲۴۴
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۱ 23 November 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: سید ناصر حسینی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان گفت: برداشت چغندر قند بهاره در این شهرستان از اواسط آبان آغاز شده است و تا نیمه دوم آذر ماه ادامه دارد.

او بیان کرد: با احتساب میانگین عملکرد۷۰ تن در هکتار پیش بینی می‌شود افزون بر ۲ هزار و ۱۰۰ تن چغندر قند تولید و به کارخانه‌های قند تحویل داده شود.

حسینی خرمی با اشاره به اینکه کاشت چغندر قند موجب افزایش مواد آلی، اصلاح ساختار خاک، کنترل آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز می‌شود تصریح کرد: کاهش ۴۰ درصدی مصرف آب و کاهش هزینه‌های تولید در واحد سطح از دیگر مزایای کشت این محصول استراتژیک است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان ادامه داد: عملیات کشت مکانیزه و استفاده از بذور اصلاح شده با عملکرد بالا مانند رقم ایزابلا و شکوفا، امکان برداشت به صورت مکانیزه را نیز فراهم کرده است.

او افزود: تسهیل عملیات برداشت، سهولت بارگیری محصول، کاهش هزینه تولید و فراهم شدن زمان مناسب و به موقع برای کشت محصولات شتوی مثل گندم و جو را از جمله مزایای برداشت مکانیزه چغندر قند برشمرد.

حسینی خرمی اضافه کرد: هر هکتار چغندرقند به طور متوسط زمینه اشتغال موقت دو تا سه نفر را ایجاد می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار