نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شیراز گفت: یکی از ویژگی‌هایی که در پژوهش‌های علمی شاهد هستیم موضوع عمل‌گرایی است این در حالی است که با توجه به شاخص‌هایی که جمهوری اسلامی دارد نباید از پژوهش‌های بنیادین غافل شد.
کد خبر: ۱۰۱۱۲۴۵
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴ 23 November 2021

تابناک فارس به نقل از مهر: آیت الله لطف الله دژکام ظهر سه شنبه در آئین تودیع و معارفه رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: در دوران مدیریت مهرزاد لطفی شاهد مجاهدت کادر درمان و به شهادت رسیدن جمعی از مدافعان سلامت در مقابله با کرونا بودیم.

امام جمعه شیراز بیان کرد: با توجه به شیوع کرونا شاهد بودیم که کادر درمان به گونه‌ای فعالیت کرد که سلامت جامعه تهدید نشد و حال عمومی سلامت جامعه نسبت به سایر استان‌های کشور بهتر بود.

وی افزود: یکی از ویژگی‌هایی که در پژوهش‌های علمی شاهد هستیم موضوع عمل‌گرایی است این در حالی است که با توجه به شاخص‌هایی که جمهوری اسلامی دارد نباید از پژوهش‌های بنیادین غافل شد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس یادآور شد: اگر می‌خواهیم تمدن ساز باشیم باید تصور خود را در خصوص علت و معلول مسائل مختلف تغییر داد و همچون ملاصدرا نگاه ویژه ای به موضوعات داشت تا بتوان زمینه لازم برای تحقق پژوهش‌های بنیادین را فراهم کرد.

آیت الله دژکام در ادامه متذکر شد: باید بنیان اخلاق پزشکی را بر اساس تعاریف اخلاقی اسلامی قرار داد و باید در عرصه علم فارغ از هرگونه نگاه سیاسی زمینه افزایش علوم را فراهم کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که درخشش دانش آموختگان پزشکی در آینده به گونه‌ای باشد که جهان شمول باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار