حجت‌الاسلام موسوی با تأکید بر اینکه هدف آمریکا و غربی‌ها از این جنجال‌آفرینی‌ها و فضاسازی رسانه‌ای مختلف است، عنوان کرد: غربی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که دولت سیزدهم حاضر به کوتاه‌آمدن در برابر باج‌خواهی‌ها نیست و از حقوق ملت ایران که همان لغو تحریم‌هاست، دفاع می‌کند.
کد خبر: ۱۰۱۱۸۹۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰ 27 November 2021

تابناک فارس به نقل از میلاد لارستان: حجت الاسلام و والمسلمین سیدمختار موسوی‌خرم در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر لار با گرامیداشت هفته بسیج و تبریک به همه بسیجیان، با بازخوانی گوشه‌هایی از بیانات حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری اظهار داشت: از زمان تشکیل بسیج در سال ۱۳۵۸ به فرمان حضرت امام(ره) شاهد برکات و خدمات زیادی برای انقلاب اسلامی توسط این نیروی مردمی بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه قرار است در ۸ آذرماه مذاکره بین ایران و گروه ۴+۱ با محوریت لغو تحریم‌ها و تعهدپذیری طرف غربی به برجام اعلام شده است، افزود: طی روزهای اخیر آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها موجی از فضاسازی را در مقابل جمهوری اسلامی ایران به راه انداخته‌اند و درصدد فضاسازی دیپلماتیک و رسانه‌ای برای انحراف افکار عمومی هستند.

امام جمعه لارستان با اشاره به اینکه در سفر منطقه‌ای «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و همچنین آقای «لوی آستین» وزیر دفاع ایالات متحده که به غرب آسیا سفر داشته اند و در ریاض با حضور برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس و مسئولان آمریکا، آلمان، انگلیس و فرانسه بیانیه‌ای مبنی بر اینکه ایران یک رفتار آسیب‌زا و برهم‌زننده منطقه را در پیش گرفته است، تصریح کرد: در پیام توئیتری «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران آمده است که با مدیران سیاسی سه کشور اروپایی و مقام‌های ارشد مصر، اردن و اعضای شورای همکاری خلیج فارس برای رایزنی درباره دو مسیر پیش‌روی ایران صحبت کردم، ادامه تنش‌زایی هسته‌ای و بحران با بازگشت دوجانبه به برجام و ایجاد فرصت برای ارتباط منطقه‌ای، اقتصادی و دیپلماتیک، فرصت برای انتخاب کوتاه است.

این استاد حوزه و دانشگاه با اذعان به اینکه در چند روز اخیر برخی از اشخاص و شرکت‌های ایرانی به بهانه دخالت در انتخابات ۲۰۲۰ امریکا مورد تحریم قرار دادند، خاطر نشان کرد: از این اقدام چنین می‌توان تحلیل داشت که آمریکایی‌ها در آستانه مذاکرات به دنبال ایجاد فضای رسانه‌ای بر علیه جمهوری اسلامی ایران برای تحریف افکار عمومی و فشار بر مسئولین نظام اسلامی هستند تا در مذاکرات بتوانند به این بهانه‌ها از ایران امتیاز بگیرند.

وی با اشاره به اینکه «رافائل گروسی» مدیرکل سازمان انرژی اتمی پس از بازگشت از سفر خود به ایران با ارائه یک گزارش مغرضانه از فعالیت‌های هسته‌ای ایران، ادامه داد: بنا به ادعای رسانه خبری «رویترز»، هدف غرب یکی بررسی احیاءپذیربودن توافقات هسته‌ای و دیگری جلب حمایت چین و روسیه از سوی آمریکا در قطع حمایت از ایران و پیوستن به حلقه فشار است.

حجت‌الاسلام موسوی با تأکید بر اینکه هدف آمریکا و غربی‌ها از این جنجال‌آفرینی‌ها و فضاسازی رسانه‌ای مختلف است، عنوان کرد: غربی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که دولت سیزدهم حاضر به کوتاه‌آمدن در برابر باج‌خواهی‌ها نیست و از حقوق ملت ایران که همان لغو تحریم‌هاست، دفاع می‌کند.

امام جمعه لارستان با ابراز خرسندی از حمایت‌های کشورهای چین و روسیه در دفاع از حقانیت ملت ایران، تصریح کرد: غربی‌ها در تلاش برای تشکیل یک ائتلاف بر علیه جمهوری اسلامی ایران دست به اقدامات اخیر زده‌اند.

وی با بیان اینکه تعداد معدودی از کشورهای اروپایی، آمریکا، چند کشور مرتجع منطقه و رژیم صهیونیستی علیه منافع ایران هستند و بیش از ۲۰۰ کشور حقانیت ایران در استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای را به رسمیت می‌شناسند، گفت: هر یک از این کشورها با بحران‌های داخلی مواجه هستند که آنها درصدد هستند تا برجسته کردن موضوع هسته‌ای ایران، اذهان افکار عمومی خودشان را منحرف کنند.

حجت‌الاسلام موسوی با اذعان به اینکه آمریکا با اُفت شدید مشروعیت «بایدن» رئیس جمهور مواجه است، افزود: اروپایی‌ها نیز در کنار بحران اقتصادی ناشی از کرونا با سرکوبی پناه‌جویان در مرزهای لهستان و بلاروس مواجه هستند.

امام جمعه لارستان با اشاره به اینکه کشورهای عربی نظیر امارات وعربستان سعودی در گرداب جنگ با یمن گرفتار هستند، تصریح کرد: افکار عمومی در این کشورها به شکلی است که چرا وارد فضای سازش با رژیم صهیونیستی شده‌اند.

وی با بیان اینکه تلاش ایران برای سازماندهی وضعیت کشور افغانستان، دشمنان را دچار هراس کرده است، خاطر نشان کرد: تحرکات سخیف آمریکایی‌ها از جمله تحریم چند شهروند ایرانی به بهانه دست داشتن در انتخابات امریکا با صدور بیانیه مشترک توسط سه کشور اروپایی و برخی کشورهای عربی بیانگر ناتوانی آنهاست.

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به اینکه ۷ آذرماه سالروز ترور دانشمند هسته‌ای دکتر محسن فخری‌زاده است، اضافه کرد: ۸ آذرماه سالروز شهادت دکتر شهید مجید شهریاری ازدانشمندان هسته‌ای است و ۱۰ آذرماه نیز مصادف با سالروز شهادت عالم نستوه و مجاهد آیت‌الله مدرس به دستور رضاخان نماد مردم‌سالاری دینی است.

امام جمعه لارستان با یادآوری اینکه ۱۱ آذرماه شهادت میرزا کوچک‌خان جنگلی نماد آزادی‌خواهی ملت ایران در مقابل استعمار انگلیسی‌هاست، تصریح کرد: این هفته شناسنامه مظلومیت ملت ایران و ماهیت استکباری مستکبران است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار