کارشناس تیم علمی رصدخانه لارستان گفت: کانون بارش شهابی جباری نوامبر یکشنبه _هفتم آذرماه_ ساعت ۱۸:۵۳ از افق شرقی طلوع می‌کند و تا طلوع خورشید حوالی ساعت ۰۵:۵۹ در آسمان حضور دارد.
کد خبر: ۱۰۱۲۳۰۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲ 28 November 2021

تابناک فارس به نقل از ایمنا: فاطمه فخرایی‌فرداظهار کرد: بارش شهابی جباری نوامبر از ۲۲ آبان تا ۱۵ آذر فعال است و اوج آن امشب _هفتم آذرماه_ رخ می‌دهد. این شهاب باران که دنباله دار منشأ آن هنوز مشخص نشده است، یک جریان شهاب سنگی کاملاً ضعیف با ZHR نزدیک به سه است. البته امسال در زمان اوج بارش، ماه در فاز هلال کاهنده است و حدود ۴۰ درصد درخشندگی دارد؛ بنابراین نور آن مشکل بزرگی ایجاد نمی‌کند.

وی افزود: کانون بارش از موقعیت رصدخانه لارستان ساعت ۱۸:۵۳ از افق شرقی طلوع می‌کند و تا طلوع خورشید حوالی ساعت ۰۵:۵۹ در آسمان حضور دارد. پس احتمالاً بهترین زمان برای رصد شهاب واره‌ها حوالی ساعت دو بامداد است که کانون بارش در صورت فلکی شکارچی در بالاترین حد خود در آسمان قرار دارد. افراد می‌توانند حدود نیمه شب تا سپیده دم روز بعد که بهترین زمان برای مشاهده شهاب‌ها است آسمان را تماشا کنند.

سیاره زهره در بالاترین ارتفاع در آسمان شامگاهی
کارشناس تیم علمی رصدخانه لارستان اضافه کرد: سیاره زهره امشب هنگام غروب خورشید به ارتفاع ۲۸ درجه بالای افق می‌رسد که بالاترین ارتفاع در ظهور شامگاهی آن است. این سیاره که به خواهر دوقلوی زمین معروف است و با قدر منفی ۴.۴ اولین جرمی است که بعد از غروب خورشید در آسمان می‌درخشد. سیاره زهره تا ساعت ۱۹:۵۲ در آسمان حضور دارد، برای رصد این سیاره کافی است که کمی بالاتر از افق جنوب غروب را مشاهده کنید.

برچسب ها: نجوم ، پدیده نجومی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار