ایمانیه با بیان اینکه استان فارس رتبه اول موقوفات کشور است که این موقوفات ارزشی معادل هزاران میلیارد تومان را به خود اختصاص می‌دهد.
کد خبر: ۱۰۱۲۳۳۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵ 28 November 2021

تابناک فارس به نقل از مهر: محمد هادی ایمانیه در جلسه هم اندیشی در خصوص بودجه ۱۴۰۱ با حضور نماینده ولی فقیه در استان و نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رویکردهای محوری و اولویت‌های استان پیش از تدوین بودجه باید کاملاً مشخص باشد، عنوان کرد: بررسی‌های میدانی در سفرهای شهرستانی و آمار و اطلاعات موجود نشان می‌دهد در حال حاضر کمبود آب به یکی از مشکلات استان تبدیل شده است؛ از این رو تأمین آب به ویژه آب آشامیدنی باید در اولویت پیگیری‌ها برای تخصیص بودجه در سال آتی باشد.

به اعتقاد نماینده عالی دولت در استان فارس، ایجاد اشتغال کلید رفع بسیاری از معضلات اجتماعی است که این مشکلات با اجرای پروژه‌های ویژه و تدابیر مخصوص برطرف خواهد شد.

وی تاکید کرد: اولویت بعدی استان برای چانه زنی و جذب بودجه باید در حوزه اشتغال باشد.

ایمانیه با اشاره به اینکه بسیاری از فعالیت‌ها و پروژه‌هایی که از ابتدای انقلاب تاکنون اجرایی شده و به بهره برداری نرسیده است، جذب بودجه برای بهره وری از این امکانات را بسیار مهم تلقی کرد و بر لزوم تلاش مدیران و نمایندگان محترم در این راستا تاکید کرد.

نماینده عالی دولت در استان فارس با ابراز تأسف از اینکه در حال حاضر مرگ ناشی از تصادفات رتبه نخست مرگ و میر به ویژه در جوانان ۱۸ تا ۳۵ سال و حتی کودکان را به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: اکنون بودجه مورد نیاز برای رفع نقاط حادثه خیز، تأمین و نصب دوربین‌های ثبت تخلف، راه اندازی پایگاه پلیس، پایگاه اورژانس و… وجود ندارد و این در حالی است که باید ۵ درصد از جرایم رانندگی در این موارد صرف شود.

وی استفاده از این منبع اعتباری را نیازمند اصلاح قانون دانست و خاطرنشان کرد: همراهی نمایندگان مجلس در این زمینه اثر بخش خواهد بود.

ایمانیه اعتیاد را بزرگترین ناهنجاری اجتماعی دانست و تصریح کرد: بی تردید مقابله با این پدیده ناهنجار نیازمند اعتبار است.

وی بیان کرد: اموال تملیکی و قاچاق در انبارها بدون تعیین تکلیف باقی مانده است که رفع این مشکل نیز به وجود قانون و حمایت قانونی نیاز دارد.

ایمانیه با بیان اینکه استان فارس رتبه اول موقوفات کشور است که این موقوفات ارزشی معادل هزاران میلیارد تومان را به خود اختصاص می‌دهد.

وی ادامه داد: احیا و بهره برداری از این موقوفات نیازمند اصلاح و حمایت قانون است و می‌تواند تحولات در خور توجهی در استان فارس ایجاد کند.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه توسعه و پیشرفت استان بدون حضور دانشگاه امکان پذیر نخواهد شد، ابراز داشت: این اقدام نیازمند ردیف بودجه مشخص است که باید از سوی نمایندگان و مدیران استانی پیش از تدوین بودجه پیگیری شود.

افزایش ردیف‌های اعتباری برای حمایت ویژه از عشایر فارس از دیگر موضوعاتی بود که ایمانیه بر لزوم توجه به آن در بودجه ۱۴۰۱ تاکید کرد.

به اعتقاد استاندار فارس حمایت از طرح‌های نو و ویژه در فارس می‌تواند بسیاری از این طرح‌ها را به نمونه‌های مثال زدنی در خاورمیانه تبدیل کند. وی از نمایندگان مجلس خواست در بودجه سال آتی این موضوع را مد نظر قرار دهند.

نهضت ساخت مسکن موضوع دیگری بود که ایمانیه به‌عنوان یکی از اولویت‌های استان به آن اشاره کرد.

نماینده عالی دولت در استان فارس گفت: انتظار می‌رود بودجه عمرانی فارس با توجه به درصد مساحت استان به مساحت کشور باید از ۵ درصد بودجه کشوری به ۷.۴ درصد افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: انتظار دیگر ما این است که با توجه به عقب ماندگی‌های سنوات قبل افزایش سنواتی بودجه فارس در ۱۴۰۱ از متوسط کشوری بیشتر باشد.

توجه به بودجه‌های مربوط به حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) و محیط پیرامونی آن از دیگر مواردی بود که استاندار فارس از نمایندگان مجلس خواست در بودجه سال آتی مد نظر قرار دهند.

به اعتقاد ایمانیه میراث فرهنگی و گردشگری فارس از ظرفیت‌های ویژه‌ای برخوردار است که با بودجه‌های فعلی هیچ تحول مهمی در این حوزه رخ نخواهد داد.

وی افزود: بی شک توجه ویژه به بودجه فارس در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی منافعی قابل توجه برای کشور خواهد داشت.

استاندار فارس از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی خواست با ایجاد قوانین لازم بانک‌های خصوصی را وادار کنند حداقل ۷۰ درصد سپرده‌های مردم استان را به صورت تسهیلات ارائه دهند.

تأمین تجهیزات لازم برای اطفا حریق و مدیریت نمودن پسماند از دیگر مواردی بود که ایمانیه بر لزوم تأمین اعتبارات در این زمینه تاکید کرد.

همچنین وی اضافه کرد لازم است اعتبار ویژه ای جهت ارتقا بهره وری اختصاص یابد به عنوان مثال مکانیزه کردن کشاورزی، آبخیزداری، کانال کشی اتصال آب‌های جاری، شبکه‌های پایین دستی آب پشت سدها می‌تواند هدر رفت آب‌های استان را به شدت کاهش دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار