دانشگاه های شیراز و علوم پزشکی شیراز مدتیست بر سر مسأله زمین و ساخت بیمارستان با هم درگیرند.اما حالا آمبولانس های دانشگاه علوم پزشکی به کمک دانشجویان مسموم شده دانشگاه شیراز شتافتند.
کد خبر: ۱۰۱۲۶
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۳ 03 March 2015
اورژانس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از دیشب برای ارائه خدمات درمانی به دانشجویان مسموم‌شده خوابگاه‌های دانشگاه شیراز بسیج شده و این خدمت‌رسانی همچنان ادامه دارد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، رییس مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی در این مورد اظهار داشت: حدود ساعت 22:20 یازدهم اسفندماه جاری از مجتمع خوابگاه دانشگاه شیراز با مرکز اورژانس علوم پزشکی شیراز تماس گرفته و درخواست امداد برای حدود شش دانشجوی ساکن این خوابگاه شد.

دکتر محمدرضا عالی‌منش افزود: پس از اعزام آمبولانس به خوابگاه، از طرف مسئولان خوابگاه اعلام شد که دانشجویان نیازمند به خدمات درمانی اورژانس، در خوابگاه‌های مختلف پراکنده هستند که پس از بررسی وضعیت توسط نیروهای اورژانس، چهار آمبولانس، یک اتوبوس آمبولانس و خودروی فرماندهی اورژانس دانشگاه علوم پزشکی شیراز به همراه دو پزشک، دو پرستار خانم و سه پرستار آقا، علاوه بر نیروهای اتوبوس آمبولانس و آمبولانس‌ها، به محل اعزام شدند.

وی اظهار داشت: بر این اساس توسط پزشکان، پرستاران و نیروهای امدادی اعزام‌شده از دانشگاه علوم پزشکی شیراز، خدمت‌رسانی به دانشجویان آغاز شد که تا حدود ساعت سه نیمه‌شب به طول انجامید و بر اساس آن به حدود 33 دانشجو در خوابگاه خدمات درمانی ارائه شد و دو نفر از آن‌ها نیز به دلیل نیاز به خدمات درمانی بیشتر به بیمارستان منتقل شدند.

عالی‌منش بیان کرد: حدود ساعت 9:20 صبح امروز، دوازدهم اسفندماه، به‌طور مجدد از مجتمع خوابگاه دانشگاه شیراز با اورژانس برای 10 دانشجوی جدید مبتلابه علائم مسمومیت تماس گرفته شد که نیروهای اورژانس دانشگاه علوم پزشکی شیراز به‌سرعت به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: در این مرحله نیز دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعزام دو اتوبوس آمبولانس جدید، سه آمبولانس و 15 نیروی درمانی، به‌جز نیروهای حاضر در آمبولانس و اتوبوس آمبولانس‌ها، خدمت‌رسانی به دانشجویان را آغاز کرد و تا ساعت 16 به حدود 100 دانشجو خدمات درمانی ارائه شد و دو دانشجوی دیگر نیز برای دریافت خدمات بیشتر به بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعزام شدند.

عالی‌منش گفت: پس از ساعت 16 نیز، اورژانس دانشگاه علوم پزشکی شیراز توسط سه پزشک، 12 پرستار و نیروهای امدادی دو آمبولانس، در حال خدمات‌رسانی در خوابگاه‌ها هستند.

وی بیان کرد: یک متخصص داخلی نیز از دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دانشجویان را ویزیت کرد و نمونه‌گیری‌های لازم نیز انجام شد.

رییس مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد: خدمات‌رسانی به دانشجویان دختر و پسر خوابگاه‌های دانشگاه شیراز توسط نیروهای اورژانس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تا پس از ساعت 16 همچنان در حال ادامه است.

به گزارش فارس، پس از وقوع این مسئله، بیمارستان‌های شهید فقیهی و حضرت علی‌اصغر (ع) دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای ارائه خدمات موردنیاز به دانشجویان آماده بودند و از شامگاه یازدهم تا ساعت 16 دوازدهم اسفندماه جاری به بیش از 40 دانشجوی مراجعه‌کننده از خوابگاه‌های دانشگاه شیراز، خدمات درمانی ارائه کردند.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931212001564#sthash.jD9O4t7V.dpuf

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار