حیدری بیان داشت: برای احیاء و رسیدن شیراز به عنوان قطب الکترونیک کشور و نیز شهر هوشمند پیشرو، تفاهم نامه‌ای میان برج الکترونیک و شرکت توانمند ملی مگفا منعقد شده است.
کد خبر: ۱۰۱۲۶۴۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۵ 29 November 2021

تابناک فارس به نقل از فارس: سعید حیدری بعدازظهر امروز در نخستین نشست همکاری مشترک شرکت برج الکترونیک شیراز، مرکز گسترش فناوری اطلاعات ایران و فاوا شهرداری شیراز با موضوع پروژه‌های هوشمند شهر، دیتا سنتر، حمل و نقل، شهرداری الکترونیک اظهار داشت: شهرداری به علت خدمات متعدد شهری و نیز با داشتن مدیریت یکپارچه شهری برای رسیدن به شهر هوشمند پیشگام است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز تصریح کرد: بازبودن درب شهرداری بر روی شرکت‌های دانش بنیان، اساتید دانشگاه، اصحاب رسانه و نیز صاحب نظران از جمله اهداف و استراتژی رسیدن به شهر هوشمند است.

حیدری بیان داشت: برای احیاء و رسیدن شیراز به عنوان قطب الکترونیک کشور و نیز شهر هوشمند پیشرو، تفاهم نامه‌ای میان برج الکترونیک و شرکت توانمند ملی مگفا منعقد شده است.

وی با تاکید بر اینکه در مورد طراحی مفهومی و نیز تعریف بسته سرمایه‌گذاری برای رسیدن به شهر هوشمند، با صراحت اذعان داشت که نمی توان موفق بود، گفت: تعریف از شهر هوشمند غلط است، اگر از الگوی موفق شهر مشهد با فرهنگ متفاوت شهروندی در شیراز، نمی توان آن را پیاده و اجرا کنیم.

این مسئول ادامه داد: به زودی در مورد مراکز داده شهرداری شیراز از طریق بسته سرمایه‌گذاری به فراخوان گذاشته می‌شود.

اعلام آمادگی شرکت برج الکترونیک برای پروژه‌های شهرداری

مدیر عامل شرکت برج الکترونیک شیراز در ادامه این نشست اظهارداشت: شرکت برج الکترونیک برای تکمیل پروژه‌های شهرداری با توان و ظرفیت‌های موجود آماده همکاری است.

ماریا سعیدی منش خاطر نشان کرد: شرکت مگفا از سوی برج الکترونیک برای همکاری در حوزه‌های زیر ساخت‌های شهری و نیزهوشمند سازی در حوزه « آی تی » دعوت شده است.

وی تصریح کرد: شرکت مگفا علاوه بر تخصص، توانایی سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف را دارد.

شرکت مگفا پیشتاز در شهر هوشمند

مدیر توسعه کسب و کار شرکت مرکز گسترش فناوری و اطلاعات مگفا در این نشست اظهار داشت: شرکت مگفا پیشتاز در شهر هوشمند است و دراین راستا ابتدا این طرح در شهر بوشهر به عنوان پایلوت مصوب گردید.

حامد مودب شعار خاطر نشان کرد: هوشمند سازی و شهر هوشمند با نهاد‌های بین المللی در قالب ترویج ، مفاهیم و نیز توانمندی قالبیت خود را نشان داده است.

وی تصریح کرد: شهر هوشمند به عنوان یک پروسه با شهر‌های ارومیه و اراک وارد مذاکره شده و در شهر شیراز نیز پروژه مطالعاتی با شهرداری در باره شناخت، تحلیل وضع موجود و نیز بکار گیری مدیریت شهری مورد بررسی قرار گرفته است.

مدیرتوسعه کسب و کار مرکز گسترش فناوری اطلاعات بیان داشت: چابکی، مشارکت بخش خصوصی، حضور شهروندان، فعالان اقتصادی و رفع موانع موجود در شهرداری از دیگر اهداف این مرکز است.

ارائه خدمات در قالب پکیج اقتصادی و سرمایه گذاری

مشاور مدیرعامل مجموعه برج الکترونیک درادامه این نشست گفت: ارائه خدمات در برج الکترونیک در قالب یک پکیچ به سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی ارائه می‌شود.

مرتضی جعفرزاده افزود: تغییر مدیریتی در دولت رئیس جمهور به ویژه در این برج با ارائه برنامه از تمامی ظرفیت‌ها حقیقی، حقوقی و شرکت‌های دانش بنیان استفاده می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: سازکار برج الکترونیک و زیر ساخت اصلی آن ایجاد بستر« آی تی» وفناوری هوشمند در ارائه خدمات فنی و مهندسی است.

مشاور مدیرعامل برج الکترونیک تصریح کرد: تسویه دوره‌های آموزشی، فعالیت صادرات، وادرات کالا، استفاده از فناوری نوین اطلاع رسانی از دیگر خدماتی که در این شرکت انجام می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار