نماینده مردم شیراز در مجلس با بیان اینکه این تعبیر را که تیر آخر نظام هستیم را دقیق نمی‌دانم، گفت: معتقدم همه باید دست به دست هم دهیم. مگر نگفتیم که دلیلی شرایط نامطبوع کشور تحریم ها نیست. بسم الله. با شرایطی که امروز در کشور داریم باید ثابت کنیم که دلیل تحریم ها نبود. سوء مدیریت بود. بسیاری از ما با وعده شفافیت آراء رأی آوردیم. مطالبه به حق مردم شفافیت آراء نیست بلکه عمل به وعده ماست. وعده ما هم چیزی جر تصویب نشدن شفافیت نمایندگان نبوده است.
کد خبر: ۱۰۱۳۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۳ 01 December 2021

تابناک فارس به نقل از ایسنا: روح الله نجابت در جلسه علنی امروز(چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور ضمن تبریک روز مجلس گفت: سیاست شهید مدرس شبیه دیانتش بود. رهبری در سال ۱۳۹۰ در جمع نمایندگان فرمودند که "مجلس مهم است باید آن را نگه داشت و چهره آن را حفظ کرد و این موضوع به خودنظارتی نیاز. دارد اگر این موضوع وجود نداشته باشد، اشکال به وجود می‌آید."

سخن رهبری در مورد انقلابی بودن مجلس، انشایی بود، نه اخباری

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور ادامه داد: ایشان در آغاز به کار مجلس یازدهم این مجلس را انقلابی نامیدند. برداشتم این است که منظور ایشان این بود که مجلس مستعد آن است که انقلابی بشود و انقلابی باشد. فرمایش ایشان اخباری نبود. انشایی بود یعنی انقلابی بشوید و انقلابی عمل کنید.

این عضو مجمع نمایندگان استان فارس گفت: شرط انقلابی بودن و ماندن آن است که خود را از آسیب ها دور نگه داریم. به تعبیر رهبری مجلس می‌تواند در جایگاه خود بنشیند به شرطی که نمایندگان بخواهند. تعامل برادرانه با قوای مجریه و قضائیه، موضع گیری‌ها انقلابی در حوادث مختلف و صدور آرامش به افکار عمومی در نطق ها از مسائل مهم این مجلس است. آیا ما امروز شباهتی به شهید مدرس داریم؟

نجابت با اشاره به ضرورت نظارت بر رفتار دولت، گفت: مطالبه تحقق وعده‌هایی که وزرا ۱۰۰ روز پیش در همین صحن اعلام کردند، بسیار مهم است. اگر بخواهم مجلس را از این منظر آسیب شناسی کنم باید بگویم که به دو دلیل چندان موفق نبودیم. اول در حوزه نظارت کلان در مقایسه باحوزه های محلی کم کاری کردیم و دوم نبود کنشگری جمعی موثر در حوزه‌های نظارتی. البته در کنار این موارد همدلی و همگرایی بین قوا نباید فراموش شود. عبور از شرایط فعلی در گرو همدلی سه قوه است.

تعبیر تیر آخر نظام دقیق نیست
باید ثابت کنیم که مشکل کشور تحریم نیست

وی با بیان اینکه این تعبیر را که تیر آخر نظام هستیم را دقیق نمی‌دانم، گفت: معتقدم همه باید دست به دست هم دهیم. مگر نگفتیم که دلیلی شرایط نامطبوع کشور تحریم ها نیست. بسم الله. با شرایطی که امروز در کشور داریم باید ثابت کنیم که دلیل تحریم ها نبود. سوء مدیریت بود. بسیاری از ما با وعده شفافیت آراء رأی آوردیم. مطالبه به حق مردم شفافیت آراء نیست بلکه عمل به وعده ماست. وعده ما هم چیزی جر تصویب نشدن شفافیت نمایندگان نبوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار