امام جمعه شیراز با بیان اینکه یکی از ویژگی شهید استوار اجرای فرامین قرآنی بود گفت:سند تحول در آموزش و پرورش بایستی قرآنی شود و قرآن کتاب تربیت نسل جدید باشد.
کد خبر: ۱۰۱۳۲۷۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۹ 02 December 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: نماینده، ولی فقیه در فارس امروز در مراسم بزرگداشت اولین سالگرد شهادت سرلشکر پاسدار شهید عبدالرسول استوار و بزرگداشت شهدای مدافع حرم در فارس درشبستان امام خمینی حرم مطهر شاهچراغ (ع) گفت:حضرت علی (ع) در خطبه ۱۸۶ نهج البلاغه شش ویژگی برای براداران خودش و همرزمان تعیین کرده است.
آیت اله دژکام یکی از ویژگی‌های شهدا را تلاوت قرآن عنوان کرد و افزود:صدا مدافع فرهنگ قرآن است، شهدا خوب فهمیدند و ایستادگی کردند.
امام جمعه شیراز با بیان اینکه یکی از ویژگی شهید استوار اجرای فرامین قرآنی بود گفت:سند تحول در آموزش و پرورش بایستی قرآنی شود و قرآن کتاب تربیت نسل جدید باشد.
وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از صفاتی که امام علی (ع) در این خطبه بیان کرده دقت دراجرای وظیفه بوده گفت:این انقلاب ۴۲ سال پیروزمندانه به راه خود ادامه داده و هرکس خلاف آن عمل کرده هم خودش را دچار مشکل کرده وهم کشور را دچار مشکلات کرده است.
امام جمعه شیراز سومین صفت را سنت اهل بیت بیان کردند و افزود:حرکت سردار سپهبد شهید سلیمانی برمبنای اجرای سنت اهل بیت پیامبر بوده به همین خاطر نفوذ راهبردی در شرق و غرب نشان داد مشکلات کشور زمانی حل می‌شود که آنچه پیامبر و اهل بیتش سنت نهادند اجرایی شود.
وی صفت دیگر در این خطبه را بدعت ستیزی عنوان کردند و افزودند:مقابل آنچه خلاف راه اهل بیت است با جدیت ایستادگی شود.
نماینده، ولی فقیه در فارس یکی از صفات دیگر را اطاعت از فرامین رهبری بیان کرد وگفت: اطاعت از رهبری، اعتمادبه رهبری و پای فرمان رهبر ایستادن و به کرسی نشاندن گفته‌های رهبری از صفات بارز شهید استوار بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار