اتحادیه جهانی کشتی، رده بندی برترین کشتی گیران جهان درسال ۲۰۲۱ معرفی کرد و میثم دلخانی در وزن ۶۳ و محمدرضا گرایی در وزن ۶۷ کیلوگرم به عنوان برترین کشتی گیران جهان معرفی شدند.
کد خبر: ۱۰۱۳۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵ 02 December 2021

تابناک فارس به نقل از مهر: میثم دلخانی قهرمان کشتی فرنگی جهان پس از ثبت یک موفقیت دیگر و کسب عنوان برترین فرنگی کار وزن ۶۳ کیلوگرم جهان در رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی  اظهار داشت: در ابتدا خدا راشاکرم و این موفقیت را مدیون مربیان سازنده خود آقایان نظام حسینی، عباس محب تاش، امیدنوروزی و محمدصادقی و همچنین سرمربی تیم ملی آقای محمدبنا هستم که در طول این سال‌ها زحمات زیادی برای من کشیدند.

قهرمان کشتی فرنگی جهان در ادامه افزود: در شرایطی در رنکینگ جهانی اول شدم که فیلا امتیاز پنج رقابت را مد نظر قرار داد که من تنها در دو رقابت شرکت کرده بودم و با این وجود به عنوان برترین فرنگی کار وزن ۶۳ کیلوگرم انتخاب شدم ضمن آنکه در این وزن، کشتی گیر گرجستانی که در فینال مسابقات جهانی و حریف آذربایجانی که در پای فینال، آنها را مغلوب کرده بودم در رده‌های دوم و سوم رده بندی وزن ۶۳ کیلوگرم قرار گرفتند.

دلخانی در مورد ادامه کار خود نیز بیان کرد: هم اکنون در حال ریکاوری هستم و قرار است اسفندماه به اردوی تیم ملی کشتی فرنگی دعوت شوم که این اردو برای رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا در کشور قزاقستان است اما اینکه به مسابقات آسیایی اعزام شوم یا خیر به تصمیم کادر فنی بستگی دارد و فعلاً هیچ چیز مشخص نیست.

میثم دلخانی کشتی گیر آینده دار اهل روستای دلخان شهرستان سپیدان استان فارس، در پیکارهای جهانی کشتی فرنگی ۲۰۲۱ که چندی پیش در شهر اسلو کشور نروژ برگزار شد در وزن ۶۳ کیلوگرم با اقتدار به مقام قهرمانی و نشان خوشرنگ طلا دست یافت.

در رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی سه کشتی گیر ایرانی بنام‌های میثم دلخانی، محمدرضا گرایی و یوسفی در اوزان ۶۳، ۶۷ و ۱۳۰ کیلوگرم به عنوان بهترین فرنگی کاران این اوزان معرفی شدند که به هر نفر ۲۰۰ هزار دلار جایزه تعلق می‌گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار