حجت الاسلام کلانتری گفت: حجاب، همچون سدی است که اگر شکسته شد، همه چیز نابود می‌شود. دشمن خیلی هزینه می‌کند و از تمامی ابزارها، بهره می‌گیرد تا این سد در جامعه ما شکسته شود.
کد خبر: ۱۰۱۳۴۲۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۱ 03 December 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: حجت الاسلام و المسلمین دکتر کلانتری در نشست با جمعی از فعالان عفاف و حجاب استان فارس با اشاره به این نکته که نیاز‌های فرهنگی جامعه در یک سطح قرار ندارند و خلأ‌های فرهنگی زیاد هستند، اظهار کرد: در کار فرهنگی، اوجب و واجب، مستحب و مباح داریم، برخی از واجبات هستند که اگر رعایت نشوند ده‌ها واجب دیگر از دست می‌رود، همچون عفاف و حجاب؛ که اگر از دست رفت بسیاری واجب دیگر نیز تحت الشعاع قرار می‌گیرند.

تولیت حرم مطهر بیان کرد: کار در عرصه حجاب و عفاف، کاری جهادگونه است و خواهران و برادرانی که در این عرصه فعالیت می‌کنند، حقِ واجب الهی را ادا می‌کنند.

او تصریح کرد: حجاب، همچون سدی است که اگر شکسته شد، همه چیز نابود می‌شود. دشمن خیلی هزینه می‌کند و از تمامی ابزارها، بهره می‌گیرد تا این سد در جامعه ما شکسته شود.

کلانتری ادامه داد: البته باید توجه داشت که عفاف، حجاب و حیا، ریشه در ایمان و فطرت انسان دارد و به همین راحتی نمی‌شود آن را از بین برد، بخصوص در کشوری که مجالس و روضه‌های خانگی به وفور وجود دارد و ایمان و مذهب با مردمانش عجین شده است.

تولیت حرم مطهر در ادامه با اشاره به لزوم کار تشکیلاتی و سازمان یافته در مقوله‌های فرهنگی از جمله موضوع حجاب، گفت: فضای فرهنگی جامعه اگر دست نیرو‌های ارزشی و در راستای گسترش عفاف و حجاب باشد، دشمن یقیناّ شکست خواهد خورد.

او با اشاره به تعبیر رهبر معظم انقلاب بر «آتش به اختیار» در کار‌های فرهنگی اظهار کرد: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) تاکید دارند علاوه بر مجموعه‌های مسئول دولتی، مجموعه‌های عظیم مردمی و جوانان صاحب فکر و دارای ابتکار و همت نیز باید «آتش به اختیار»، منافذ فرهنگی را مسدود و در این عرصه اقدام کنند و کار را پیش ببرند؛ و در جای دیگر، می‌فرمایند آتش به اختیار به معنای «کار فرهنگیِ خودجوش و تمیز» است. در زمان دفاع مقدس همین جوانان انقلابی بودند، بعد از جنگ هم همین نیرو‌های ارزشی و گروه‌های فعال هستند که در این زمینه گام برمی دارند.

تولیت حرم مطهر ادامه داد: به لطف خدا دولت سیزدهم نیز حرکتش در جهت توصیه‌های رهبر معظم انقلاب است و مسئولان استانی نیز همه دارند برای ترویج بیشتر فرهنگ عفاف و حجاب کار می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین کلانتری در بخش دیگری اظهار کرد: در طرح جامع حرم مطهر، به مقوله ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، توجه ویژه خواهد شد و این بارگاه منور، پرتوافشانی قوی در این راستا خواهد داشت و آماده همکاری و هم افزایی با مساجد و کانون‌های فرهنگی - مذهبی، نهاد‌ها و سازمان‌های فعال در این زمینه است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار