مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با اشاره به اقدامات انجام گرفته در راستای ساماندهی کوره‌های زغالی در این شهرستان گفت: تشدید نظارت و کنترل بیش از پیش بر فعالیت کوره داران جهت جلوگیری از تبدیل چوب‌های جنگلی به زغال، برقراری گشت‌های ویژه و نامحسوس در اراضی جنگلی، بکار گیری نیرو‌های مخبر، قرقبان و نگهبانان فصلی، جانمایی دو نقطه از شهرستان جهت ساماندهی کوره‌ها و نیز بازدید‌های میدانی و مستمر از کوره‌ها جهت جلوگیری از قاچاق چوب و زغال از جمله تدابیر انجام گرفته در این راستاست.
کد خبر: ۱۰۱۳۶۱۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸ 04 December 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: عبدالحسن صمد نژاد مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری فارس گفت: در راستای حفظ و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی و جلوگیری از قاچاق چوب و زغال تمامی گلوگاه‌ها و شریان‌های اصلی ورود قاچاق به شهرستان جهرم رصد وتحت نظر قرار گرفت.

او افزود: این طرح با همکاری نیروی انتظامی و امنیتی، پلیس راهور استان و نیرو‌های یگان حفاظت اداره کل راهداری اجرا و از ورود خودرو‌های فاقد مجوز حمل چوب به شهرستان جلوگیری و رانندگان متخلف نیز جریمه خواهند شد.

صمد نژاد افزود: در این راستا مبادی ورودی شهرستان با استقرار اکیپ‌های گشت و بازرسی در دوراهی سیمکان به قیر و کارزین و نیز ورودی سیمکان به میمند تحت کنترل قرار گرفته است.

مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری فارس اظهار داشت: در حال حاضر تعداد ۶۰۰ کوره‌ی تولید زغال در بخش‌های سیمکان، کردیان و بخش مرکزی این شهرستان وجود دارد که با ساماندهی این کوره‌ها شاهد کاهش چشمگیر تخریب و آسیب به عرصه‌های منابع طبیعی باشیم.

او با اشاره به اقدامات انجام گرفته در راستای ساماندهی کوره‌های زغالی در این شهرستان گفت: تشدید نظارت و کنترل بیش از پیش بر فعالیت کوره داران جهت جلوگیری از تبدیل چوب‌های جنگلی به زغال، برقراری گشت‌های ویژه و نامحسوس در اراضی جنگلی، بکار گیری نیرو‌های مخبر، قرقبان و نگهبانان فصلی، جانمایی دو نقطه از شهرستان جهت ساماندهی کوره‌ها و نیز بازدید‌های میدانی و مستمر از کوره‌ها جهت جلوگیری از قاچاق چوب و زغال از جمله تدابیر انجام گرفته در این راستاست.

صمد نژاد در ادامه با اشاره به کنترل انبار‌های زغال و فعالیت مراکز تولید زغال شهرستان تصریح کرد: کوره داران جهت دریافت مجوز حمل زغال می‌بایست به اداره منابع طبیعی شهرستان مراجعه کنند.

او تصریح کرد: سامانه ۱۵۰۴ بصورت شبانه روزی و رایگان آماده دریافت گزارش‌های مردمی در زمینه تخریب منابع طبیعی و قاچاق چوب‌های جنگلی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار