مدیر کل استاندارد استان فارس با یادآوری اینکه این تاسیسات حداکثر هر ۵ سال یکبار باید مورد بازرسی قرار گرفته و مجوز آن‌ها مجددا تایید و تمدید شود، گفت: شهروندان مراقب باشند که برای شارژ کپسول‌های گاز مایع تنها به مراکز دارای مجوز استاندارد یا شعب رسمی این مراکز مراجعه کنند.
کد خبر: ۱۰۱۳۸۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵ 05 December 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: مرتضی رهنما مدیرکل استاندارد فارس گفت: کسانیکه قصد ایجاد مراکز و تاسیسات شارژ گاز مایع دارند باید اقدامات لازم را مطابق با استاندارد ۸۴۱، قبل، در حین و بعد از راه‌اندازی انجام دهند.

او گفت: این مراکز باید همه مسائل مرتبط با ایمنی و تست مخازن، حمل و نقل و ... را مطابق با استاندارد‌های تعیین شده انجام دهند.

رهنما با اشاره به اینکه در فارس تنها ۳۴ تاسیسات دارای مجوز شارژ گاز مایع وجود دارد، گفت: از این تعداد ۳۰ تاسیسات فعال است.

او با یادآوری اینکه این تاسیسات حداکثر هر ۵ سال یکبار باید مورد بازرسی قرار گرفته و مجوز آن‌ها مجددا تایید و تمدید شود، گفت: شهروندان مراقب باشند که برای شارژ کپسول‌های گاز مایع تنها به مراکز دارای مجوز استاندارد یا شعب رسمی این مراکز مراجعه کنند.

رهنما با اشاره به اینکه دریافت خدمات از مراکز غیررسمی و غیراستاندارد مخاطراتی را به همراه دارد، گفت: امسال بالغ بر ۱۱۱ مورد بازدید سرزده از تاسیسات دارای مجوز و شعب نمایندگی آن‌ها در فارس انجام شده است.

مدیرکل استاندارد فارس خاطرنشان کرد که هموطنان مراقبت کنند که هنگام شارژ کپسول‌ها، حتما تست نشتی کپسول، تست شیر برنجی، پایه و دسته حتما انجام و از سلامت آن‌ها اطمینان حاصل شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: کپسول‌های حاوی گاز مایع برای سوخت خودرو مناسب نیست.

رهنما با بیان اینکه امسال ۱۲ هزار و ۵۰۰ شیر برنجی خارج رده ذوب و شیر استاندارد جایگزین شده است، گفت: موقع حمل و جابه‌جایی، تحت هیچ عنوان سیلندر‌ها پرتاب یا غلطانده نشود و همواره در مکانی مناسب نگهداری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار