سید محمد هاشمی: در صدد هستیم همگرایی معنادار را در سطح ملی با ایجاد قرارگاه های فرهنگی افزایش بدهیم. ما دولت مردمی و انقلابی هستیم و وامدار هیچ گروه و جریانی نیستیم‌. مردم به این دولت با نام دولتی مردمی و انقلابی رأی دادند. لذا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس باید با افتخار برای تحقق آرمان های انقلاب تلاش شود و بدون شک اهالی فرهنگ و هنر استان از این اداره کل حمایت خواهند کرد.
کد خبر: ۱۰۱۴۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۹ 08 December 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: سید محمد هاشمی چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیران کل سابق و جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: تعامل با اهالی هنر، فرهنگ و رسانه استان فارس که پایتخت فرهنگ و هنر ایران زمین است باید سرلوحه کار مدیرکل ارشاد قرار بگیرد.
وی افزود: غنای فرهنگ و هنر و تاریخ در این استان چند سر و گردن جلوتر از استان های دیگر استان ها است و جایگاه استان فارس در این عرصه، بار مسئولیت هر مسئول فرهنگی را در این استان سنگین می‌کند.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: هرچند ممکن است مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اختیارات محدودی داشته باشد اما در اذهان و انظار عمومی، متولی فرهنگ استان به شمار می‌رود.
وی بیان داشت: بدون شک توقعی که وجود دارد با واقعیتی که روی کاغذ و اختیارات و امکانات است، همخوان نیست. البته وزارت ارشاد تمام تلاش خود را به کار گرفته است که توقعات و واقعیات را به هم نزدیک کند.
هاشمی عنوان کرد: وزارت ارشاد دو اختیار را در حکم انتصاب به مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استانها داده است. این افراد هم مدیرکل اداره ارشاد هستند هم ارشد وزارتخانه در استان محسوب می‌شوند تا اختیار و امکان ایجاد همگرایی برای مدیران کل استان ها بیشتر شود.
وی یادآوری کرد: در صدد هستیم همگرایی معنادار را در سطح ملی با ایجاد قرارگاه های فرهنگی افزایش بدهیم. ما دولت مردمی و انقلابی هستیم و وامدار هیچ گروه و جریانی نیستیم‌. مردم به این دولت با نام دولتی مردمی و انقلابی رأی دادند. لذا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس باید با افتخار برای تحقق آرمان های انقلاب تلاش شود و بدون شک اهالی فرهنگ و هنر استان از این اداره کل حمایت خواهند کرد.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به پیگیری‌های استاندار فارس در زمینه تقویت زیرساخت‌های حوزه فرهنگ و هنر و دیدار اخیر وی با وزیر ارشاد، خطاب به حاضران در این آیین گفت: قدر استاندارتان را بدانید، چرا که وی به صورت جدی و با اشتیاق بسیار، در تلاش برای خدمت به مردم استان است و همواره شاهد پیگیری طرح‌های استان توسط وی هستیم.
هاشمی اضافه کرد:شعار دولت مردمی و شعور دولت باید این باشد که برگردیم به دوران جنگ و ۱۵ هزار شهید استان فارس را که افتخاری برای مردم هستند الگو قرار دهیم. وقتی توانستیم در جنگ موفق شویم که بسیج و نیروهای مردمی پشت سپاه و ارتش قرار گرفتند و وقتی جنگ در اختیار مردم قرار گرفت، پیروزی حاصل شد. فرهنگ پیشران پیشرفت کشور است و در فرهنگ هم باید شاهد راه اندازی و رشد گروه‌ها و هسته های مردمی و استفاده از این ظرفیت ها باشیم.
وی گفت: در دولت مردمی انقلابی بایستی خدمت به مردم با رویکردی انقلابی، بی لکنت و تعارف صورت بگیرد.
هاشمی ضمن تشکر از حضور اهالی فرهنگ و هنر در آیین گفت: استفاده حداکثری از ظرفیت استانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و کارمندان خدوم در ادارات فرهنگ و ارشاد شهرستان‌ها با صحه صدر، مناعت طبع و بلند نظری باید در اولویت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قرار بگیرد. باید با ایجاد حسن تعامل و برادری و همگرایی و تعامل این مسیر را جلو ببریم.
در این مراسم از زحمات صابر سهرابی مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس تقدیر و حمیدرضا قانعی به عنوان مدیرکل جدید این اداره معرفی شد.
از جمله سوابق فرهنگی و اجرایی حمیدرضا قانعی می توان به معاونت شبکه سازی جبهه فرهنگی فارس، مدیر مرکز رسانه جبهه فرهنگی فارس، عضویت در شورای تحول حوزه هنری فارس، عضویت در شورای مرکزی سازمان هنری و رسانه ای اوج فارس، عضویت در شورای مرکزی مجمع فعالان کتاب و نشر فارس، دبیر دفتر مطالعات فرهنگی تمهید، عضویت در شورای راهبردی جبهه فرهنگی فارس، دبیر مجمع فعالان انقلاب اسلامی، عضویت در شورای مرکزی مجمع فعالان جهاد و شهادت فارس و ... اشاره کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار