ویژه برنامه میلاد حضرت زینب(س) و سالگرد شهادت شهید دستغیب در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۰۱۴۷۲۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۰ 09 December 2021

تابناک فارس به نقل از تسنیم: آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) محور و محل تمرکز همه برنامه‌های فرهنگی استان فارس باید باشد. این موضوع که همواره مورد تاکید آیت‌الله دژکام امام جمعه شیراز و نماینده ولی فقیه در استان فارس است در برنامه‌های تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی نیز قرار دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیم کلانتری در قریب به اتفاق سخنرانی‌های خود بر موضوع فرهنگ و پاسداشت آن در حرم مطهر شاهچراغ(ع) تاکید کرده که برگزاری ویژه برنامه‌های مختلف در مناسبت‌های سال نیز یکی از مصادیق این امر است.

حرم مطهر شاهچراغ(ع) در تمامی مناسبت‌های ملی و مذهبی ویژه‌برنامه‌هایی دارد که نمونه آن میلاد پربرکت حضرت زینب(س) و روز پرستار است. این ویژه برنامه‌ها امسال با سالگرد شهادت شهید آیت‌الله دستغیب همزمان شده و به همین دلیل برنامه‌های حرم نیز در راستای هر دو مناسبت است.

این برنامه‌ها از روز پنجشنبه ساعت 15:30 با گلابشویی حرم و ضریح مطهر آغاز می‌شود که در آن خادمان با ترتیب و آداب خاص اقدام به گلابشویی مضجع شریف احمدبن‌موسی(ع) می‌کنند.

پس از آن هنگام مغرب با اقامه نماز دعای کمیل با نوای سعید خائف پناه در صحن و سرای حرم مطهر طنین‌انداز می‌شود و به مناسبت میلاد حضرت زینب از اعضای افتخاری امداد پزشکی حرم مطهر تقدیر و تجلیل می‌شود.

 

صبح جمعه فرهاد دباغ‌منش دعای ندبه حرم مطهر را قرائت می‌کند و یاد شهید دستغیب گرامی داشته می‌شود و در ادامه پس از اقامه نماز مغرب و عشا برنامه تلاوت قرآن توسط حسین پرندک و سخنرانی رضوی اردکانی، امام جمعه موقت شیراز و مداحی هادی آسیابانی اجرا می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار