سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: این آرامش نباید باعث ساده انگاری در میان کارکنان و مردم شود، چرا که با ویروسی روبرو هستیم که به طور دایم سویه های جدیدی را عرضه می کند و درباره رفتار این سویه ها آگاهی درستی نداریم.
کد خبر: ۱۰۱۴۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴ 09 December 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: عباس رضاییان زاده پنجشنبه در همایش سالانه کارشناسان بیماری واگیر بر لزوم تقویت نظام مراقبت بیماری ها تاکید کرد و افزود: تنها نقطه امید و مورد تایید تمام مجامع علمی که می تواند در پشت سر گذاشتن چالش اومیکرون (سرچشمه آن آفریقای جنوبی) کمک کننده باشد، واکسیناسیون است.

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: این همه گیری کرونا ثابت کرد ما باید در کنار بیماری های مزمن، به فکر بیماری های عفونی باشیم که در انجام آن، نظام مراقبت بیماری ها نقشی بسیار کلیدی را ایفا می کند.

وی تقویت نظام مراقبت را از اولویت های اصلی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز دانست و افزود:اطلاعات های استخراج شده از نظام مراقبت بیماری ها، پایه و اساس تصمیم گیری ها و برنامه ریزی های حوزه سلامت است.

رضاییان زاده ادامه داد: همه در کنار هم دو سال متفاوت را در زمان کرونا پشت سر گذاشتیم و پس از گذراندن چالش های بسیار و کسب تجربیات تلخ و شیرین، در حال حاضر به آرامش نسبی دست پیدا کرده ایم.

وی افزود: این آرامش نباید باعث ساده انگاری در میان کارکنان و مردم شود، چرا که با ویروسی روبرو هستیم که به طور دایم سویه های جدیدی را عرضه می کند و درباره رفتار این سویه ها آگاهی درستی نداریم.

این مسوول اظهار کرد: سرمایه گذاری و تقویت نظام مراقبت بیماری ها باعث می شود روند رویدادهای مرتبط با سلامت در منطقه خود را راحت تر پایش کنیم، اپیدمی ها و همچنین گروه های در معرض خطر سریع تر شناسایی و مداخلات با دقت بیشتر و نتایج بهتری انجام شود؛ بنابر این تقویت آن از اولویت های اصلی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز است.

رضاییان زاده با اشاره به اقلیم گوناگون استان فارس که شرایط بروز انواع بیماری ها را فراهم کرده است، گفت: با توانمندی نیرویی موجود در حوزه سلامت استان می توان اقدامات بزرگی را انجام داد و حتی می توانیم در نگارش دستورالعمل های کشوری تعیین کننده و هدایت گر باشیم.

همایش سالانه کارشناسان بیماری واگیر دانشگاه علوم پزشکی شیراز به مدت دو روز در مجتمع فرهنگی ورزشی ولایت برگزار می شود و در این نشست کارشناسان مسوول بیماری های واگیر شبکه های بهداشت و درمان استان با آخرین دستورالعمل مراقبت بیماری ها آشنا شدند.

بر اساس آمارهای موجود ۱۲۲ بیمار جدید کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان های استان فارس بستری شده اند، هم اکنون ۸۰۷ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های فارس بستری هستند که از این تعداد، ۱۱۲ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

پنج هم استانی دیگر در اثر کرونا طی روز گذشته تاکنون جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون هفت هزار و ۲۹۹ نفر اعلام شده است.

همچنین مجموع تزریق واکسن کرونا در فارس به پنج میلیون و ۹۶۷ هزار و ۹۲۰ دُز رسیده است، با تلاش مدافعان سلامت حوزه بهداشت در شهرستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تاکنون سه میلیون و ۱۷۹ هزار و ۳۳۲ دُز اول واکسن کرونا و دو میلیون و ۷۸۸ هزار و ۵۸۸ دُز دوم واکسن کرونا به جمعیت هدف در فارس تزریق شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار