رئیس شورای راهبردی پروژه انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس آخرین وضعیت انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس را تشریح کرد و گفت: سهم استان فارس در پروژه انتقال آب دریا افزایش یافت.
کد خبر: ۱۰۱۵۷۴۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵ 13 December 2021

سید محمدرضا رضازاده  آخرین وضعیت انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس را تشریح کرد و اظهار داشت: مبحث انتقال آب از دریا، شیرین‌سازی و انتقال آن به استان فارس از مباحث مهم بود که با پیگیری جدی و همراهی نمایندگان مردم و حمایت استاندار فارس قدم‌هایی برداشته شد.

وی با بیان اینکه در سال 95 برای مجوز اولیه 290 میلیون مترمکعب انتقال آب برای استان فارس صادر شده بود، گفت: طی این سال‌ها زمان مجوز سپری شده و کارها برای انتقال آب از دریا به استان فارس نیز به نتیجه قطعی نرسیده بود.

رئیس شورای راهبردی پروژه انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس افزود: با پیگیری انجام شده در سفر ریاست جمهوری به استان فارس بنا شد که هم مجوز تمدید شود و هم میزان سهمیه استان فارس افزایش پیدا کند.

رضازاده با بیان اینکه جلسات متعددی با وزیر نیرو و معاون امور آب وزیر گرفته تا این موضوع قطعی شد، بیان کرد: سهمیه استان فارس از 290 میلیون مترمکعب به 400 میلیون مترمکعب افزایش پیدا کرد که این مجوز در حال سیر مراحل و امضا برای صدور است.

وی در توضیح بیشتر این موضوع عنوان کرد: چون شرکت سرمایه‌گذار بومی استان فارس تلاش‌هایی برای انتقال آب به شهرستان‌های لامرد و مهر کرده بود قرار شد که 145 میلیون مترمکعب از سهمیه استان فارس برای تکمیل آن پروژه اختصاص یابد که ابلاغ و مجوز آن برای آب منطقه‌ای استان فارس صادر شد.

رئیس شورای راهبردی پروژه انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس افزود: با این شرایط انتظار این است که پروژه انتقال آب به شهرستان‌های لامرد و مهر سرعت بیشتری بگیرد چراکه در حال حاضر سایت آب شیرین‌کن در مجاورت دریا فراهم و سازه‌های آن نصب شده است.

رضازاده با بیان اینکه در مسیر انتقال نیز عملیات خاکی و لوله‌گذاری از لامرد و مهر انجام شده و در ادامه مسیر به سمت ساحل در حال انجام است، تصریح کرد: شرکت ایمیدرو نیز قرارداد خرید تضمینی آب برای منطقه انرژی بر لامرد را امضا کرده و انتظار داریم که پیش پرداخت آن را زودتر پرداخت کند تا سرمایه‌گذاری و کار سرعت بیشتری پیدا کند.

 

وی درباره سهم اختصاص یافته به سرمایه‌گذار نیز گفت: 10 درصد از حجم آب باید برای تامین آب شرب مراکز جمعیتی که در مسیر خط لوله انتقال آب هستند، با شرایطی که شرکت مهندسی آب و فاضلاب مشخص می‌کند اختصاص پیدا کند و 90 درصد مابقی برای صنایع استفاده می‌شود.

برچسب ها: انتقال آب ، آب دریا ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار