احد فتوحی مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس :با همه این مسائل اولویت نخست ما برای برخورد با قرارد اد‌های راکد، مصالحه، مذاکره و اعطای مهلت است؛ اما چنانچه مشخص شود که هدف سرمایه‌گذار ایجاد واحد صنعتی نیست و احتکار زمین است، با هماهنگی و همراهی دستگاه‌های نظارتی و قضایی بدون مماشات مطابق قانون برخورد و قرارد اد فسخ می‌شود.
کد خبر: ۱۰۱۵۹۶۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴ 14 December 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: احد فتوحی مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس به برخی افراد یا بنگاه‌های معاملات املاک که با واسطه گری نسبت به خرید و فروش اراضی صنعتی در قالب وکالت و بدون طی تشریفات اداری اقدام می‌کنند، هشدار داد.

او گفت: این تخلفات، همه ساله و به‌صورت مکرر توسط شرکت شهرک‌های صنعتی پیگیری می‌شود و بر همین اساس و با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته توسط سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، معاون محترم قضایی دادستان کل کشور نیز طی بخشنامه‌ای، این موضوع را به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و همچنین اتاق اصناف کشور و استان‌ها ابلاغ کرده است.

او با تاکید بر اینکه هرگونه خرید و فروش زمین در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی فاقد وجاهت قانونی از سرمایه گذاران، صنعتگران و تولید کنندگان مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی خواست صرفاً از طریق مجاری رسمی و قانونی نسبت به دریافت خدمات مورد نیاز و نقل و انتقال قرارداد‌های منعقده با شرکت شهرک‌های صنعتی اقدام کنند.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس تاکید کرد: براساس مفاد د فترچه حق انتفاع زمین شهرک‌های صنعتی، طرف قرارداد مکلف است تا یک سال واحد صنعتی خود را به بهره‌برد اری برساند و در غیر اینصورت، برای جلوگیری از راکد نگه د اشتن زمین، فسخ قرارداد در قانون پیش بینی شد ه است.

او تصریح کرد : با همه این مسائل اولویت نخست ما برای برخورد با قراردادهای راکد، مصالحه، مذاکره و اعطای مهلت است؛ اما چنانچه مشخص شود که هدف سرمایه‌گذار ایجاد واحد صنعتی نیست و احتکار زمین است، با هماهنگی و همراهی دستگاه‌های نظارتی و قضایی بدون مماشات مطابق قانون برخورد و قرارد اد فسخ می‌شود.

او با تأکید بر این که تمام قرارداد‌هایی که تا سال ۱۳۹۷ منجر به ساخت و بهره برداری نشده باشند و اصطاحاً زمین آن‌ها دست نخورده باقی مانده باشد لغو شده اند تصریح کرد: آن د

 

 

سته از زمین‌هایی که از سال ۱۳۹۷ تا به امروز همچنان د ست نخورده باقی مانده‌اند نیز در مهلت قانونی ساخت و ساز و بهره برد اری قرارد ارند و اگر مهلت شان به پایان برسد و به مرحله ساخت و ساز نرسند، قرارد اد آن‌ها نیز لغو و مشمول فسخ خواهد شد.

فتوحی اظهار داشت: پیشرفت فیزیکی واحد‌های صنعتی که قرارداد آن‌ها با شرکت شهرک‌ها منعقد شده به صورت ماهیانه در یک سامانه الکترونیک رصد و پایش می‌شود.

او در اد امه با بیان این توضیح که برخی واحد‌ها به صورت سوله‌های نیمه کاره یا سوله‌های تمام ساخت هستند، ادامه داد : به این گونه واحد‌ها هم برای تکمیل پروژه یا نصب ماشین الات در یک مد ت زمان مشخص اخطار‌های لازم داده شده، زیرا که د ر قرارد اد صرحتاً آمد ه است واگذاری زمین منوط به اخذ پروانه بهره برد اری است، با این حال این گونه واحد‌ها د ر مرحله آخر برخورد‌های قانونی قرار د ارند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس در اد امه از رسید گی، بررسی و تعیین تکلیف ۲ هزار و ۴۵۳ پرونده راکد صنعتگران از زمان تاسیس شرکت شهرک‌های صنعتی فارس تاکنون خبر داد و گفت: این پرونده‌ها مربوط به متقاضانی است که طی سال‌های گذشته با این شرکت قرارداد منعقد کرده اند، اما ساخت و سازی نداشته اند.

فتوحی اراضی فسخ قرارداد شده را افزون بر مساحت ۲۳۰ هکتار اعلام و خاطرنشان کرد: شناسایی و فسخ واحد‌های راکد د ر راستای برنامه‌های این شرکت به‌منظور ایجاد اشتغال جد ید و حفظ اشتغالزایی موجود است.

او تاکید کرد: باتوجه به اهمیت موضوع و تسریع در رسیدگی به پرونده‌های راکد، جلسات هیات داوری و حل اختلاف سازمان در استان فارس در هر ماه به صورت مستمر برگزار می‌شودکه در این زمینه از ابتد‌ای امسال تاکنون به ۹۱۹ پروند ه رسید گی شد ه که مشخص شد ۷۵۹ متقاضی برخی مراحل ساخت وساز را انجام د اد ه اند و با اعطای مهلت به آن‌ها موافقت شد؛ اما ۱۶۰ پروند ه نیز به د لیل عد م اقد ام به اجرای تعهد ات فسخ شد ند که مجموعاً ۵۴ هکتار از اراضی شهرک‌های استان به این طریق آزاد شد.

فتوحی همچنین با بیان اینکه از ابتدای امسال ۱۱۵ واحد تولیدی و صنعتی در استان به چرخه تولید بازگشته و احیا شده اند گفت:این روند تا پایان سال نیز تداوم دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار