استاندار فارس در خصوص مهاجرت جوانان عنوان کرد: باید راهکار جامعی برای جلوگیری از مهاجرت جوانان در نظر گرفته شود تا بتوان این سرمایه انسانی توانمند را در کشور و استان فارس نگهداری کرد.
کد خبر: ۱۰۱۵۹۸۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۳ 14 December 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: محمد هادی ایمانیه در آئین گرامیداشت هفته پژوهش افزود: شیراز دارالعلمی در مهد علم است و بیش از ٢٠٠ هزار دانشجو در استان فارس وجود دارد و نشان دهنده آن است که بدنه استان فارس در آینده درخشان است.
وی اضافه کرد: مدیریت مبتنی بر علم و دانش می‌توان منجر به دستیابی به اهدافی شد که برای استان در نظر گرفته شده و به زودی دفتر هماهنگی دانشگاه‌ها و مدیران ارشد فارس فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.
عالی‌ترین مقام دولت در استان فارس متذکر شد: امید است همه بودجه‌های لازم به استان فارس در خصوص تحقیق و پژوهش اختصاص یافته تا مشکلات محققان جامعه در تأمین بودجه برطرف شود.
ایمانیه یادآور شد: در حالی که باید به علوم پایه توجه شود باید مشکلات جامعه نیز از طریق تحقیقات دانشگاهی برطرف گردد این در حالی است که سالیان متمادی است که فارس اولین استان کشور در حوزه تصادفات است و این موضوع باید توسط دانشگاه‌ها واکاوی شود.
استاندار فارس ادامه داد: مهاجرت از روستا به شهر و حاشیه نشینی در کنار این موضوعات معضل اعتیاد، کمبود آب، کشاورزی، آلودگی هوا و کاهش ورودی بیماران به بیمارستان‌ها از جمله مسائل اجتماعی است که دانشگاه و محققان دانشگاهی باید ورود کرده و تحقیقات کاربردی ارائه دهند.

او ادامه داد: پارک‌های علم و فناوری مکانی برای توسعه علم و شکوفایی استعداد‌های جوانانی است که ایده‌های کاربردی برای تجاری سازی ایده‌ها دارند و امید است پارک‌های علم و فناوری فارس توسعه و افزایش یابد.
این مقام مسئول در خصوص مهاجرت جوانان عنوان کرد: باید راهکار جامعی برای جلوگیری از مهاجرت جوانان در نظر گرفته شود تا بتوان این سرمایه انسانی توانمند را در کشور و استان فارس نگهداری کرد.
ایمانیه یادآور شد: یکی از اقداماتی که می‌تواند زمینه به‌کارگیری نیرو‌های جوان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را فراهم کند موضوع ارتباط صنعت و دانشگاه است از این رو این آمادگی در فارس وجود دارد که ارتباط شهرک‌های صنعتی و دانشگاه افزایش یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار