فرمانده سپاه فجر افزود: بی تردید یکی از مهم ترین نیازهای امروز کشور موضوع پژوهش های مسأله محور است که نباید به هیچ عنوان از آن غفلت کرد، پژوهش باید در خدمت زندگی بهتر بشر قرار گیرد و در اسناد بالادستی کشور نیز سهم عمده ای برای پژوهش تقاضا محور و توسعه این فرهنگ قائل شد.
کد خبر: ۱۰۱۶۱۵۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴ 15 December 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: بر پایه اعلام روز چهارشنبه روابط عمومی سپاه فجر، سردار سرتیپ دوم یدالله بوعلی افزود: اگر تشکیل این شورا همراه با دانایی محوری و عقلانیت باشد بدون شک موجب تعالی فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی فارس خواهد شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک هفته پژوهش و فناوری به پژوهشگران، اندیشمندان و فن آوران اظهار داشت: پژوهش گذرگاه اصلی توسعه پایدار و عامل محوری پیشرفت و توسعه است و بهترین راه حل‌ها برای مشکلات از این طریق بدست می‌آید.
فرمانده سپاه فجر استان فارس حضرت علی (ع) می‌فرماید برای ترقی و پیشرفت هیچ روشی بهتر از تحقیق و پژوهش نیست؛ بنابراین پیش نیاز تحقق تمدن اسلامی و توسعه و پیشرفت جامعه امر مهم پژوهش و تحقیق است.
وی با بیان اینکه ایران سرافراز در دهه چهارم انقلاب شکوهمند اسلامی کشوری سرآمد در عرصه علم و دارای دستاوردهای بی نظیر پژوهشی است، گفت: سهم تولید علمی کشور از یک دهم درصد در قبل از انقلاب اسلامی، اکنون به بیش از دو درصد رسیده و رشد علمی کشور نیز چند ده برابر رشد جهانی است.
سردار بوعلی با اشاره به اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز سهم چشمگیری در این دستاورد عزتمندانه و پیشرفت همه جانبه علمی داشته و همچنان با تفکر راهبردی و توسعه دانش پاسداری به دنبال شکستن مرزهای دانش و فناوری است، گفت: در این عرصه، رهنمودهای ارزشمند امام خامنه ای فرمانده معظم کل قوا چراغی فراروی سیاستگذاران و پژوهندگان دانش در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.
فرمانده سپاه فجر افزود: بی تردید یکی از مهم ترین نیازهای امروز کشور موضوع پژوهش های مسأله محور است که نباید به هیچ عنوان از آن غفلت کرد، پژوهش باید در خدمت زندگی بهتر بشر قرار گیرد و در اسناد بالادستی کشور نیز سهم عمده ای برای پژوهش تقاضا محور و توسعه این فرهنگ قائل شد.
بوعلی با تاکید بر اینکه پژوهش و تحقیقات علمی، پشتوانه برنامه های علمی، فرهنگی و اجتماعی یک جامعه در حال پیشرفت است، گفت: پژوهش باید در آموزش و پرورش و مراکز آموزش عالی همواره بعنوان یک مسئله محوری و دارای اهمیت دنبال شود.
وی بیان کرد: از سوی دیگر، ضرورت و اهمیت پژوهش در جهان امروز که تبادل و پردازش اطلاعات و ارتقا دانش یکی از شاخصه های مهم تمدن هاست بیش از پیش نمایان شده است.
فرمانده سپاه فجر گفت: نکته مهم دیگر که لازم می دانم بر آن تاکید و از همه دست اندرکاران مطالبه کنم موضوع مهم سرمایه گذاری در بخش پژوهش بعنوان مهمترین شاخصه توسعه یافتگی جوامع است.

بنا بر اعلام مدیر اجرایی ستاد هفته پژوهش و فناوری استان فارس، برنامه‌های هفته ملی پژوهش و فناوری سال ۱۴۰۰ از ۲۰ تا ۲۶ آذرماه با هدف تعامل سازنده بین دانشگاه، صنعت و دستگاه‌های اجرایی در حال برگزاری است و به همین مناسبت، نمایشگاه دستاوردهای فناوری استان در مجتمع فرهنگی رفاهی دانشگاه شیراز واقع در خیابان ساحلی غربی برپا شده است و از ساعت ۹ تا ۱۶ تا چهارشنبه ۲۴ آذرماه پذیرای بازدیدکنندگان است.
مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان روز سه‌شنبه ۲۳ آذرماه جاری در محل نمایشگاه با حضور استاندار فارس که رئیس ستاد استانی هفته پژوهش و فناوری است، برگزار شد.

برچسب ها: پژوهش ، سپاه پاسدارن
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار