سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی داراب گفت: با تغییر الگوی کشت ۱۹۲هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت گیاهان دارویی رفته است.
کد خبر: ۱۰۱۶۱۹۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۹ 15 December 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: حبیب اله فتحی سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی داراب از توسعه کشت گیاهان دارویی در این شهرستان خبر داد و گفت: سطح زیر کشت گیاهان دارویی شهرستان تا سال ۱۳۹۹ به غیر از گل محمدی، ۶۴۰ هکتار بوده و از ابتدای امسال نیز با تغییر الگوی کشت، ۱۹۲هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت این محصولات رفته است.

او تصریح کرد: مهمترین دلایل توسعه کشت گیاهان دارویی در این شهرستان زود بازدهی، مصرف آب کمتر، سازگاری با اقلیم منطقه و درآمد اقتصادی بالا می‌باشد.

فتحی ابراز کرد: ۸۰ درصد سطح زیر کشت گیاهان دارویی شهرستان نعناع می‌باشد و بعد از آن گونه‌های مثل مرزنجوش، به لیمو، ترخون، کاسنی، بادرنجبویه، آویشن باغی و زعفران است که در بخش‌های مختلف شهرستان کشت کار می‌شود.

به گفته او، با توجه به خشک سالی ها، کاهش منابع آبی و افزایش هزینه‌های تولید محصولات کشاورزی، با تغییر الگوی کشت می‌توان به حفظ منابع آبی، افزایش بهره وری محصولات و بالا بردن در آمد کشاورزان کمک کرد.

فتحی افزود: با برنامه ریزی مسئولین مربوطه در زمینه خرید تضمینی، بازاریابی، صادرات و معرفی ارقام جدید و سازگار با آب و هوای شهرستان، پرداخت تسهیلات و بیمه کردن این محصولات می‌توان از توسعه کشت این محصولات حمایت کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار