کالاهای اساسی برای شب یلدا در استان فارس تامین شده است و کمبودی در هیچ یک از اقلام وجود ندارد.
کد خبر: ۱۰۱۶۱۹۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۲ 15 December 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: معاون بازرسی، نظارت و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: کالا‌های شب یلدا در استان تامین شده است و مشکلی در این مورد نداریم و در بحث قیمت نیز ممکن است با توجه به افزایش میزان تقاضا، شاهد یک نوسان محدود در قیمت‎ها باشیم.

مهدی حسنی اظهارداشت: در روز‌های پایانی آذر، نظارت بر عرضه کالا‌های مرتبط با این شب از جمله آجیل و خشکبار، انار و هندوانه به صورت جدی دنبال خواهد شد.

او افزود: یک بررسی و رصد نیز از وضعیت قیمت‌ها در سایر استان‌های کشور انجام داده‌ایم تا قیمت کالا‌های مذکور بر اساس میانگین کشوری به دست مصرف کننده برسد.

معاون بازرسی، نظارت و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس ادامه داد: گروه های بازرسی هم‌ آماده هستند و هماهنگی لازم با مجموعه اتاق اصناف انجام شده و از توان ناظران مردمی و افتخاری و بسیج اصناف برای نظارت‌ها استفاده خواهیم کرد.

حسنی اظهار داشت: در بحث نظارت بر قیمت‌ها، کنترل فاکتور خرید از مبادی عمده فروش و خرده فروش در دستور کار است و تاکید شد فاکتور‌هایی که به بازرسان ارائه می‌شود رسمی و دارای مُهر باشند.

او تصریح کرد: برای نظارت هرچه بیشتر و دقیق تر، به تمام شبکه‌های توزیع اطلاع رسانی کرده‌ایم و از توان ناظر مردمی و افتخاری و بسیج اصناف نیز در این نظارت استفاده می‌شود و در هر نقطه‌ای که کالا عرضه می‌شود ورود می‌کنیم و با متخلفان برخورد خواهیم کرد.

معاون بازرسی، نظارت و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: از کسبه انتظار است که کالا‌ها و اقلام خود را از مکان‌های مطمئن و با پایین‌ترین قیمت تامین و از خرید کالا از واسطه خودداری کنند.

حسنی افزود: از مردم درخواست می شود در خرید کالای مورد نیاز خود به مساله کیفیت دقت لازم را داشته باشند و از خرید کالای بدون کیفیت بپرهیزند.

حسنی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را از طریق مراجعه حضوری معاونت بازرسی سازمان صمت استان فارس و یا تماس با تلفن ۱۲۴ و ۳۲۳۴۰۰۰۰ اعلام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار