موسوی گفت: آمار جان باختگان ناشی از تصادف در فارس از آمار کرونا و دوران جنگ تحمیلی بیشتر شده است و برای اجرایی کردن مصوبات و کاهش تصادفات باید اقدام عاجل انجام دهیم.
کد خبر: ۱۰۱۸۳۲۸
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۰ 26 December 2021

تابناک فارس به نقل از شبستان: «فرج الله موسوی» در مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل و تجلیل از فعالان این حوزه در شیراز گفت: فارس با سایر استان ها در حوزه های گردشکری، کریدور ارتباطی و ... متفاوت است.

رئیس اداره عملیات ترافیک پلیس راهور فارس افزود: بر این اساس استان فارس به برنامه ریزی های مختلفی در حوزه حمل و نقل نیاز دارد که در هر فصل سال نیز با توجه به اقلیم فارس متفاوت خواهد بود.

وی اضافه کرد: از یکصد سهم وظیفه کل مسئولین حوزه حمل و نقل راهنمایی و رانندگی 19 درصد سهم دارد و 81 درصد مربوط به سایر متولیان ترافیکی است.

موسوی تاکید کرد: روزانه 45 تا 60 نفر در کشور در اثر تصادفات قربانی می شوند و آمار تصادفات فارس نیز رقم بالایی است و در هشت ماه ابتدای امسال در استان روزانه 2 فوتی ناشی از تصادف داشته ایم.

رئیس اداره عملیات ترافیک پلیس راهور فارس ادامه داد: برای کاهش آمار تصادفات در فارس باید برنامه ریزی اصولی به انجام برسد و متاسفانه در هشت ماه گذشته روزانه 43 مجروح در تصادفات در استان فارس داشته ایم که رقم چشمگیری است.

وی اضافه کرد: با توجه به افزایش امکانات الکترونیکی در حوزه حمل و نقل باید شاهد کاهش بیشتر آمار تصادفات استان باشیم و کاهش جان باختگان تصادفات استان از سال 85 تا 95 با برخورداری از این امکانات کافی نیست.

رئیس اداره عملیات ترافیک پلیس راهور فارس تصریح کرد: وسایل نقلیه ناایمن موجب افزایش آمار تصادفات و شدت و جراحات ناشی از تصادفات در استان شده است و با پلاک گذاری حدود 38 میلیون خودرو در كشور به ازای هر 2 نفر یک خودرو در کشور وجود دارد.

وی با اعلام آمار تصادفات استان طی هشت ماه گذشته گفت: در تصادفات استان 44 درصد در صحنه، 35 درصد در مراکز درمانی و 21 درصد حین انتقال جان خود را از دست داده ‌اند.

موسوی افزود: عدم رعایت حق تقدم، عدم توجه به جلو و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه عمده ترین علل وقوع تصادفات در استان فارس است و اکثر تصادفات از ساعت 16 تا 24 در فارس رخ می دهند.

وی اعلام کرد: شیراز، نورآباد، لامرد و كوه چنار بیشترین آمار تصادفات دارای فوتی در استان را در هشت ماهه امسال به خود اختصاص داده اند و لارستان، بوانات و جهرم دارای کمترین آمار تصادفات دارای فوتی در این مدت زمان بوده اند.

رئیس اداره عملیات ترافیک پلیس راهور فارس با اشاره به افزایش پنج درصدی برخورد با تخلفات حادثه ساز در استان فارس گفت: از ابتدای امسال تا پایان آبان، شاهد افزایش 10 درصدی برخورد با تخلفات حادثه ساز در شیراز بوده‌ ایم و ریالی از این جریمه ها به حساب همکاران ما واریز نمی شود.

وی ادامه داد: 20 درصد كل مبلغ جریمه‌ ها از خزانه به حساب پلیس راهور واریز می ‌شود كه 15 درصد برای تامین و تجهیزات ترافیکی و پنج درصد صرف فرهنگ سازی در حوزه راهنمایی و رانندگی می‌ شود.

موسوی تصریح کرد: آمار جان باختگان ناشی از تصادف در فارس از آمار کرونا و دوران جنگ تحمیلی بیشتر شده است و برای اجرایی کردن مصوبات و کاهش تصادفات باید اقدام عاجل انجام دهیم.

برچسب ها: پلیس ، پلیس راهور ، تصادف ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار