مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس با اشاره به کتابخانه سیار عنوان کرد: امیدواریم کتابخانه سیار شهر شیراز تا پایان امسال راه اندازی شود و بتوانیم مناطق حاشیه ای، محروم و آسیب پذیر را از نعمت کتاب و کتابخانه ‌بهره‌مند کنیم.
کد خبر: ۱۰۱۸۴۵۷
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۷ 26 December 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس در دیدار معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز گفت:در دهه گذشته شاهد راه اندازی بیشترین تعداد کتابخانه در شیراز با همکاری شهرداری بوده ایم که اتفاق خوبی در حوزه کتاب و کتابخوانی شیراز بوده است.
روح الله منوچهری افزود:همکاری شهرداری با کتابخانه های عمومی برای توسعه زیرساخت های فرهنگی و ترویج کتابخوانی لازم است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس با اشاره به پراکندگی خوب کتابخانه های عمومی در سطح شهر شیراز تصریح کرد: نبود کتابخانه های استاندارد و به ویژه نداشتن کتابخانه مرکزی و کوچک بودن کتابخانه های موجود مهم ترین مشکل شهر شیراز در حوزه کتابخانه های عمومی است.
منوچهری در ادامه با اشاره به اینکه تعداد کتابخانه های بزرگ در شیراز کم است گفت: بیشتر کتابخانه هایی که دهه اخیر به مجموعه کتابخانه های عمومی شیراز اضافه شده است متراژ کمی دارند و با توجه به استقبال مردم، نیاز به افزایش بنا دارند که امیدواریم با تعامل خوب با شهرداری این مشکل حل شود.
این مقام فرهنگی با اشاره به کتابخانه سیار عنوان کرد: امیدواریم کتابخانه سیار شهر شیراز تا پایان امسال راه اندازی شود و بتوانیم مناطق حاشیه ای، محروم و آسیب پذیر را از نعمت کتاب و کتابخانه ‌بهره‌مند کنیم.
منوچهری تصریح کرد: اداره کل کتابخانه ها آمادگی خود را برای آموزش، پشتیبانی و برگزاری کارگاه های آموزشی و ترویجی با همکاری شهرداری اعلام می کند تا رسالت خود را که آگاهی‌بخشی، پرکردن اوقات فراغت مردم و کمک به آموزش مادام‌العمر است به نحو احسن انجام دهد.
معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری هم گفت: احداث نخستین کافه کتاب که شامل کتابخانه، قرائتخانه و باغ مطالعه است را به عنوان یک پروژه شاخص در نظر داریم. همچنین در فرهنگسراها هم مکانی را به عنوان کتابخانه در نظر گرفته ایم تا امکان دسترسی مردم به ویژه به کتابهای دیجیتال فراهم شود.
مصطفی مشفقیان، با اشاره به مطالبه گری مردم عنوان کرد: در محلات به ویژه محلات آسیب‌پذیر همواره یکی از مطالبات مردم راه‌اندازی کتابخانه و قرائت‌خانه است افزود:نقشه GIS در چند لایه در حال طراحی است که با استفاده از آن فرصتها و آسیبها شناسایی می شود و هر جا نیاز به زیرساختهای فرهنگی از جمله کتابخانه باشد، انجام خواهد شد.
مشفقیان با اشاره به امکان برگزاری برنامه های فرهنگی مشترک تصریح کرد: می توان مسابقات کتابخوانی در زمینه ارتقای فرهنگ شهروندی، مشاهیر فارس و رویدادهای فرهنگی را به صورت مشترک برگزار کرد. همچنین از ظرفیت مساجد برای راه اندازی کتابخانه در محلات استفاده کرد. استفاده از این ظرفیت های بلااستفاده می تواند انقلاب بزرگی در بحث کتابخانه و سالن‌های مطالعه بوجود آورد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار