مدیرعامل شرکت گاز فارس به مشترکین پرمصرف، در خصوص افزایش پلکانی گازبها هشدار داد.
کد خبر: ۱۰۱۸۷۳۵
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲ 27 December 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:حسینی توضیح داد: از پله چهارم به بعد ۴۰ درصد به هزینه مشترکین گاز اضافه می‌شود و در پله ۱۱ و ۱۲ که جزء بدمصرف‌ترین مشترکین هستند، به ترتیب ۹۸ و ۲۰۱ درصد افزایش گازب‌ها اعمال خواهد شد.
حسینی با اشاره به این که اعمال تعرفه‌های جدید اقدامی در راستای مصرف صحیح انرژی گاز در کشور است تصریح کرد: درآمد فروش گاز خانگی مستقیما به حساب دولت واریز می‌شود.
وی با اشاره به استاندارد بودن دمای ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی‌گراد در محیط خانه، گفت: با افزایش هر درجه دما، ۶ درصد گاز بیشتر مصرف می‌شود، از همین رو رعایت دمای استاندارد برای مصرف صحیح بسیار ضرورت دارد. البته صرفا رعایت نکردن دمای استاندارد تنها دلیل افزایش مصرف قیمت گاز نبوده و متراژ منزل و سایر نکات مانند روشن بودن وسائل گاز سوز در قسمت‌های غیر ضروری نیز تاثیرگذار هستند.
وی، نصب پنجره‌های دو جداره، استفاده از پرده‌های ضخیم، خاموش کردن وسایل گرمایشی اتاق‌های بدون استفاده، نصب درزگیر در پنجره‌ها و درها، بستن خروجی کانال‌های کولر، عایق کاری موتورخانه‌ها و استفاده نکردن از شومینه به دلیل بازدهی و ایمنی پایین را از ساده‌ترین راهکار‌های صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی دانست و ادامه داد: مصرف بی رویه گاز در بخش خانگی، علاوه بر تحمیل هزینه صورت حساب گاز به خانوارها، باعث محدودیت و قطع جریان گاز در بخش صنعتی و نیروگاهی و کاهش رونق اقتصادی می‌شود.
مشترکین گاز طبیعی همچنین می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی www.nigc-fars.ir و درج شماره اشتراک خود میزان مصرف گاز طبیعی خود را مشاهده کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار