صنایع بزرگ پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی لامرد راه اندازی می‌شود.
کد خبر: ۱۰۱۹۰۳۱
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰ 29 December 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: انصاری مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد گفت: به زودی عملیات صنایع پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی لامرد آغاز می‌شود.
وی با اشاره به عملیات اجرایی پروژه‌های زیرساختی در منطقه ویژه لامرد گفت: در منطقه ویژه لامرد عملیات زیرساختی با اعتباری بالغ بر ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در حال اجرا است.
انصاری گفت: تا پایان سال انتظار داریم بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال دیگر مناقصه طرح‌های های زیرساختی برگزار و عملیات اجرایی آن آغاز شود.
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد با بیان اینکه مجوز فعالیت صنایع پتروشیمی در منطقه ویژه لامرد صادر شده است گفت: خوشبختانه انعقاد قرارداد احداث صنایع پتروشیمی در این منطقه به پایان رسیده و بزودی مردم لامرد شاهد کلنگ زنی این صنایع بزرگ خواهند بود.
انصاری افزود: با پایان ساخت این طرح‌ها و توجه صنایع و هلدینگ‌های بزرگ صنعتی و اقتصادی کشور به موقعیت استراتژیک شهرستان لامرد، نزدیکی به دریا و قرار گرفتن در کریدور مهم ترانزیتی کشور، منطقه ویژه اقتصادی لامرد میتواند پیشران توسعه صنعتی و معدنی استان فارس و جنوب کشور باشد.
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد اظهار داشت: تامین آب مصرفی صنایع با وجود طرح انتقال آب خلیج فارس به منطقه، تامین گاز، تامین برق از نیروگاه ٩١٣ مگاواتی مستقر، وجود زمین‌های مسطح، بندرگاه اختصاصی پارسیان و سرمایه‌گذاری ایمیدرو برای اتصال منطقه‌ی ویژه لامرد به بندر پارسیان از طریق احداث آزادراه لامرد-پارسیان از مهمترین مواردی است که سرمایه گذاران می‌توانند بدون دغدغه طرح‌های خود را در این منطقه اقتصادی اجرایی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار