رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: سالمندان ۶۰ سال به بالا، بیماران خاص و افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند از گروه‌های پر خطر در معرض بیماری به خصوص سویه جدید اُمیکرون هستند، لذا این گروه سنی هر چه سریع تر برای دریافت دز سوم کرونا به مراکز واکسیناسیون دانشگاه مراجعه کنند.
کد خبر: ۱۰۱۹۱۱۷
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸ 29 December 2021

تابناک فارس به نقل از ایسنا: دکتر محمد رحمانیان چهارشنبه ۸ دی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از اول آذرماه امسال تاکنون در هر دو شهرستان خفر و جهرم، ۴۵ هزار و ۵۰۰ دز واکسن تزریق شده است، افزود: بیشترین واکسن‌های زده شده تاکنون به ترتیب سینوفارم، برکت و آسترازنکا بوده است.

او عنوان کرد: به دلیل هشدارهایی که برای مقابله با شیوع سویه جدید اُمیکرون و جلوگیری از موج جدید کرونا در هر دو شهرستان داده شده، تعداد مراجعات برای تزریق واکسن از سه هفته گذشته تا کنون دو برابر شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم همچنین پوشش واکسیناسیون ( دز سوم یا بوستر) در این شهرستان را ۱۳ درصد اعلام کرد و گفت: پوشش واکسیناسیون کرونا در دانش آموزان جهرمی و خفری ۱۲ تا ۱۸ سال در نوبت اول ، ۸۶ درصد و در نوبت دوم ۶۶ درصد است.

رحمانیان ادامه داد: همچنان تعداد بالایی از گروه سنی ۱۸ تا ۳۰ سال برای دریافت واکسن دز اول مراجعه‌ای نداشته‌اند. این درحالی است که جوانان مهم ترین زنجیره اصلی انتقال بیماری هستند.

او تأکید کرد: سالمندان ۶۰ سال به بالا، بیماران خاص و افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند از گروه‌های پر خطر در معرض بیماری به خصوص سویه جدید اُمیکرون هستند، لذا این گروه سنی هر چه سریع تر برای دریافت دز سوم کرونا به مراکز واکسیناسیون دانشگاه مراجعه کنند.

برچسب ها: واکسن ، جهرم ، دوز سوم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار