مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس گفت: سیلاب‌های اخیر در استان، حجم آب ذخیره شده در پشت سدهای فارس را تا حدود ۴۵ میلیون مترمکعب افزایش داد.
کد خبر: ۱۰۲۰۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹ 04 January 2022

تابناک فارس به نقل از ایسنا: حمیدرضا دهقانی سه‌شنبه ۱۴ دی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به لطف خداوند بارش‌های خوبی از اواخر هفته گذشته در سطح استان به وقوع پیوست که شدت این بارش هارا در مناطق جنوبی استان شاهد بودیم.

او افزود: حجم آب موجود در پشت سد سلمان فارسی قبل از وقوع سیلاب حدود ۶۱۳ میلیون مترمکعب بود که تاکنون به حدود ۶۵۴ میلیون مترمکعب رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس ادامه داد: سد سلمان فارسی در شهرستان قیروکارزین در تسکین سیلاب‌های جنوبی استان نقش بسزایی دارد و به شرط بارندگی مستمر تا پایان امسال می‌تواند سیلابهای بیشتری را برای مصارف مختلف ذخیره کند.

دهقانی در خصوص دیگر سدهای استان نیز عنوان کرد: حجم آب موجود در دریاچههای پشت بقیه سدهای استان شامل؛ درودزن، سیوند، ملاصدرا، چشمه عاشق، رودبال، خسویه، ایزدخواست و تنگاب فارس، ۱۴ میلیون متر مکعب افزایش داشته است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای فارس خاطرنشان کرد: در حال حاضر حجم آب درون سدهای استان یکهزار و ۳۱۱ میلیون مترمکعب است که از این میزان حدود ۸۲۷ میلیون مترمکعب آن قابل استفاده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار