۱۸۸ هزار متقاضی جهش تولید مسکن در ۴۴ شهر فارس ثبت نام کردند.
کد خبر: ۱۰۲۰۳۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷ 04 January 2022

تابناک فارس به نقل از فارس: معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان فارس گفت: از زمان شروع ثبت نام متقاضیان در طرح جهش مسکن تا کنون ۱۸۸ هزار متقاضی برای ساخت مسکن در ۴۴ شهر فارس ثبت نام کرده اند.
حمیدی زاده با بیان این که ثبت نام متاضیان کلان شهر شیراز در شهر صدرا انجام می‌شود افزود: تقاضای ۹۷ هزار و ۱۰۰ نفر از ثبت نام کنندگان در طرح جهش تولید مسکن استان فارس، برای شهر صدرا است.
وی با اشاره به فراهم بودن امکان ثبت نام بانوان مجرد بالای ۳۵ سال، معلولان، بیماران خاص و نخبگان علمی و آقایان مجرد بالای ۴۵ سال در این طرح گفت: ۳۸ هزار و ۳۰۰ نفر از متقاضیان طرح جهش تولید مسکن فارس، مشمول این دسته هستند.
معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان فارس با بیان این که آغاز ثبت نام از متقاضیان در این طرح در شهر‌های مختلف، متفاوت بوده است افزود: دو ماه پس از آغاز فعالیت سامانه ثبت نام طرح جهش تولید مسکن در هر شهر، سامانه غیر فعال می‌شود و دیگر امکان ثبت نام وجود ندارد.
حمیدی زاده گفت: برای شهر‌های با جمعیت بیش از یک میلیون نفر، ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات و برای شهر‌های کمتر از یک میلیون نفر، ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای هر واحد مسکونی در نظر گرفته شده است که سه سال پس از اختصاص تسهیلات، بازپرداخت آغاز می‌شود و پس از ۱۷ سال باید تصفیه شود.
وی با بیان این که در بعضی از شهر‌های کوچک به دلیل تامین نشدن زمین، ثبت نامی انجام نشده است افزود: امکان ثبت نام ازمتقاضیان این شهر‌ها در طرح جهش تولید مسکن، در شهر‌های مجاورشان فراهم شد و هم اکنون نیز در صورت تامین زمین در هر شهر کوچک توسط بخش خصوصی یا دولتی، امکان اجرای این طرح در آن شهر‌ها فراهم است.
معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان فارس گفت: پس از اعلام وزارت راه و شهرسازی، مجردان بالای ۲۵ سال هم می‌توانند در سامانه saman.mrud.ir برای دریافت مسکن ثبت نام کنند، اما در زمان تحویل واحد باید متأهل باشند.
زمان آغاز ثبت نام برای مجردان بالای ۲۵ سال تا چند روز آینده اعلام می‌شود.
همچنین پالایش متقاضیان هم‌زمان با ثبت‌نام در حال انجام است. پاسخ اولیه همه استعلامات از جمله نداشتن سابقه فرم «ج»، سابقه مالکیت و تسهیلات بانکی خرید و ساخت به طور کامل در سامانه آمده است.
بر اساس توافقی که با وزارت کشور از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن شد، شهرداری‌ها در سراسر کشور مکلفند پروانه موقت و مجوز شروع به کار عملیات اجرایی در هر استان را یک ماهه صادر کنند و این زمان برای صدور پروانه اصلی ساختمان نباید بیشتر از سه ماه طول بکشد. هزینه پروانه ساخت، هزینه خدمات مهندسی و انشعابات برای دهک‌های نخست تا سوم شرکت‌کننده در نهضت ملی مسکن رایگان است.

برچسب ها: ثبت نام ، مسکنت ملی ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار