معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس حجم بارش‌های اخیر در استان را ۱۰۰ میلی‌متر و خسارت ناشی از آن را ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد.
کد خبر: ۱۰۲۰۶۱۳
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۶ 05 January 2022

تابناک فارس به نقل از ایسنا: محمود رضایی چهارشنبه ۱۵ دی در جمع خبرنگاران شدت این بارش‌ها در شهرستان‌های فارس را متفاوت اعلام کرد.

او افزود: در شهرستان‌های جنوبی استان از جمله مهر، جهرم، گراش، لارستان، زرین‌دشت و داراب، بارش‌های اخیر به وارد آمدن خساراتی در بخش‌های مختلف منجر شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس عنوان کرد: بارش باران در شهرستان‌های مذکور به بیش از هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی خسارت وارد کرده است. از این تعداد ۶۰۰ واحد مسکونی نیاز به بازسازی داشته و۵۰۰ واحد نیز نیازمند تعمیر هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس ادامه داد: بارش‌های مذکور در حوزه راه‌های روستایی، شهری و بین شهری نیز در مناطق جنوبی و در شهرستان‌های لار، لامرد، گراش، اوز و خنج موجب آب گرفتگی و وارد آمدن آسیب به حاشیه پل‌ها و تخریب شانه راه‌ها و آسفالت جاده‌ها شده است.

رضایی عنوان کرد: در این راستا همچنین چندین پل به شکل کامل تخریب و خسارت این حوادث مبلغی حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

او با عنوان اینکه تیم‌های ارزیابی در حال بررسی خسارات حاصل از بارش‌های اخیر در نقاط مختلف استان هستند، گفت: این بارش‌ها در برخی نقاط استان نیز خساراتی را به اراضی کشاورزی و باغ‌ها وارد کرده‌اند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس خاطرنشان کرد: بعد از تجمیع خسارات وارده در نقاط مختلف استان، گزارش و ارقام این خسارات از طریق سازمان مدیریت بحران کشور به هیئت دولت اعلام می‌شود.

رضایی گفت: بعد از تصویب این ارقام در هیئت دولت، برای جبران این خسارات چاره اندیشی و در بحث ایجاد زیر ساخت‌ها، بازسازی و تعمیر منازل مسکونی و پرداخت خسارت به کشاورزان اقدامات لازم آغاز خواهد شد.

برچسب ها: خسارت ، باران ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار