محمدهادی ایمانیه خطاب به دکتر قالیباف اظهارداشت: استان فارس ۳۶شهرستان دارد و بالاترین تقسیمات کشوری متعلق به استان فارس است و ظرفیت‌ها و امکانات بسیاری در حوزه‌های مختلف فرهنگی، مذهبی، تمدنی، کشاورزی، معدنی و صنعتی دارد.
کد خبر: ۱۰۲۰۹۰۶
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰ 07 January 2022

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:  استاندار فارس در مراسم دومین شهادت سالگرد سردار سلیمانی با بیان اینکه بزرگترین بحران ما آب است گفت: تحولات جدی در بودجه۱۴۰۱ در حال وقوع است و اگر به ماجرای آب در کل استان توجه ویژه شود، آینده بهتری خواهیم داشت.

محمدهادی ایمانیه خطاب به دکتر قالیباف اظهارداشت: استان فارس ۳۶شهرستان دارد و بالاترین تقسیمات کشوری متعلق به استان فارس است و ظرفیت‌ها و امکانات بسیاری در حوزه‌های مختلف فرهنگی، مذهبی، تمدنی، کشاورزی، معدنی و صنعتی دارد.

وی با بیان اینکه استان فارس با وجود این ظرفیت‌ها و اینکه استان برخوردار تلقی شده، اما از بسیاری محرومیت‌ها نیز رنج می‌برد، گفت: بزرگترین بحران ما آب است و ۱۰سال خشکسالی در کنار مصرف بی‌رویه، چاه‌های غیرمجاز و سد‌هایی که احداث شده، اما شبکه‌های پایین دستی لحاظ نشده، هدررفت آب در کانال‌ها و رودخانه‌ها و بیرون رفت آب از استان به طرف دیگر استان‌ها همه دست به دست هم داده و سبب مشکلات بسیاری در استان و به ویژه شرق فارس شده است.

استاندار فارس با اشاره به اینکه تدابیری که مجلس در نظر گرفته مایه خوشحالی و خرسندی است، افزود: تحولات جدی در بودجه ۱۴۰۱ در حال وقوع است که اگر به این ماجرای آب در کل استان توجه ویژه شود ما آینده بهتری خواهیم داشت.

ایمانیه با اشاره به وجود معادن غنی در استان فارس و محروم ماندن این استان از منافعش، افزود: ۱۵درصد حق مالکیت معادن که باید به استان‌ها برگردد در مرکز می‌ماند و مسئولیت‌های اجتماعی مرتبط با معادن هم اجرا نمی‌شود.

استاندار فارس تاکید کرد: اجرای مسئولیت‌های اجتماعی معادن، حق مالکیت و دیگر امور معادن اگر انجام شود منافعش به همه استان می‌رسد به ویژه در شهرستان‌هایی که معادن بیشتری دارند.

وی با بیان اینکه اگر قرار است که سلامت ۸دهک این کشور تامین شود راهی جز حمایت از بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی نیست گفت: مخالف بیمارستان خصوصی نیستیم، اما آنها مورد استفاده ۱۰درصد مردم است و علاوه بر آن در شهرستانهای ما بیمارستان خصوصی وجود ندارد و فقط در مرکز استان است، بنابراین باید بیمارستان‌های دولتی مورد حمایت بیشتری قرار بگیرند.

ایمانیه با بیان اینکه بدون هزینه اضافی و با تدبیر می‌توان مسیر رشد بیمارستان‌های دولتی را فراهم کرد افزود: در استان این آمادگی وجود دارد که بدون هزینه اضافی با تدابیری حمایت از بیمارستان‌های دانشگاهی انجام شود.

وی شرط ماندگاری متخصصان در شهرستان‌ها را حمایت از آنها عنوان کرد و گفت: درباره بیمارستان نی‌ریز اقداماتی انجام شده و امیدواریم با کمک ستاد اجرایی و پیگیری نمایندگان امسال افتتاح شود.

استاندار فارس با بیان اینکه راه آهن نقش بسزایی در توسعه استان دارد گفت: تکمیل راه‌آهن شیراز _ گل گهر یکی دیگر از خواسته‌های مردم این منطقه است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار