آیت الله دژکام با تأکید بر لزوم تبعیت از رهبری و تکیه بر توانمندی های داخلی عنوان کرد:امروز در سطح جامعه مشکلاتی وجود دارد و راه حل آن تبعیت از فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۱۰۲۰۹۴۷
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰ 08 January 2022

تابناک فارس به نقل از فارس: آیت الله دژکام در خطبه های این هفته نماز جمعه شیراز گفت: توبه راه دوباره رسیدن به خداوند متعال است، اگر انسان از درگاه خداوند متعال دور شده و فاصله گرفته با توبه می تواند دوباره مورد قبول خدای متعال قرار بگیرد.

وی با اشاره به سخنانی از حضرت علی(ع) در نهج البلاغه افزود: بر اساس قانون الهی برخی گناهان وجود دارد که اگر کسی از آنها توبه نکند و از دار دنیا برود عذاب دامنگیر او می شود، برخی از گناهان ممکن است در صحنه قیامت آمرزیده شود ولی بعضی گناهان اینگونه نیست، پنج گناه را امام علی علیه السلام نام بردند.

آیت الله دژکام با اشاره به مراسم تشییع ۱۵۰ شهید تازه تفحص شده در کشور گفت: همزمان با ایام فاطمیه ۱۵۰ شهیدتازه تفحص شده در شهرهای مختلف کشور تشییع شد که در شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) افتخار میزبانی از پیکر مطهر تعدادی از این شهیدان را داشتیم.

نماینده ولی فقیه در فارس اظهار داشت: امروز اگر از مسلمان نام و یادی مانده است به برکت خون شهداست،ما مدیون امام و شهدا هستیم، اگر ایستادگی،دفاع و مقاومت آنها نبود امروز ایران به این جایگاه شایسته نرسیده بود.

خطیب جمعه شیراز افزود: شهدا مسیر تاریخ را تعیین کردند، در حالی که مسئله خداباوری در میان آحاد دنیا به کمرنگی گراییده بود امام و شهدا آمدند و نام خدا و دین را مطرح کردند.

حجت الاسلام و المسلمین دژکام با تأکید بر فراتر بودن اهداف انقلاب از سطوح مسائل مادی بیان داشت: اهداف انقلاب را نباید صرفا به مسائل مادی گره بزنیم، هدف اصلی برگرداندن خداباوری به دنیا بوده و هست، در طول سال های انقلاب حرکت های عظیمی انجام شده است که باید قدردان آن ها باشیم.

حل مشکلات در گرو تبعیت از رهبری

آیت الله دژکام با تأکید بر لزوم تبعیت از رهبری و تکیه بر توانمندی های داخلی عنوان کرد:امروز در سطح جامعه مشکلاتی وجود دارد و راه حل آن تبعیت از فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب همواره تأکید کرده اند که راه حل مشکلات درون خود کشور و تکیه بر توان خودمان است، اما در طی هشت سال گذشته برخی با بی توجهی به توانایی و ظرفیت های کشور مسیر دیگری را برای حل مشکلات انتخاب کردند و به نتیجه ای هم نرسیدند.

خطیب جمعه شیراز گفت: دولت و مجلس باید با شجاعت و قدرت مسائل کشور را پیش ببرند، گاهی مشاهده می شود که برخی مسؤولین جرأت ایجاد تغییر را ندارند و آن دستورالعمل هایی که رهبر انقلاب اعلام کرده اند بر زمین می ماند، آنچه که از نظر عقلی و منطقی و علمی صحیح است، باید انجام شود.

آیت الله دژکام تصریح کرد: در کنار مطالبه گری از دولتمردان و قوای سه گانه کشور داریم، نسبت به آنان اطمینان و اعتماد داریم و برای آنان که در صدر مسؤولیت هستند طلب موفقیت داریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار