امام جمعه لارستان با بیان اینکه زمان به نفع ایران است چرا که ایران هم می‌تواند اهداف خود را پیش ببرد و از طرفی برای دورزدن و خنثی‌سازی تحریم‌ها راهکارهایی پیدا کند، افزود: گذشت زمان به نفع غربی‌ها نیست و دلیل تعیین ضرب‌العجل و تهدید اتمام وقت از این جهت است.
کد خبر: ۱۰۲۰۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰ 08 January 2022

تابناک فارس به نقل از میلاد لارستان: حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمختار موسوی‌خرم در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر لار با تشریح چشم‌انداز مذاکرات وین و بازخوانی برخی از تحلیل‌های کارشناسان درخصوص این مذاکرات، اظهار داشت: از این مذاکرات ۴ تحلیل وجود دارد که به طور خلاصه می‌توان آن در قالب‌های حل مشکلات موجود و رسیدن به یک توافق زودرس و سریع، احتمال انجام توافق بدون تعیین بازه زمانی مشخص با توجه به اختلافات موجود، عدم دستیابی به توافق با توجه به اختلافات موجود و حفظ برجام با ویژگی‌های فعلی و گام آخر انسداد و توقف مذاکرات و فروپاشی کامل برجام، دسته‌بندی کرد.

وی با بیان اینکه زمان به نفع ایران است چرا که ایران هم می‌تواند اهداف خود را پیش ببرد و از طرفی برای دورزدن و خنثی‌سازی تحریم‌ها راهکارهایی پیدا کند، افزود: گذشت زمان به نفع غربی‌ها نیست و دلیل تعیین ضرب‌العجل و تهدید اتمام وقت از این جهت است.

این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر برنامه‌ریزی دولت بر رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، تصریح کرد: اگر بتوان بر این مشکل با برنامه‌های سنجیده پیش برود، دست مذاکره کنندگان در هنگام مذاکره پرتر خواهد بود و اهداف ایران تحقق یابد.

وی با اشاره توقیف یک کشتی اماراتی توسط نیروهای انصارالله یمن به جهت رفتار خصمانه طی روزهای اخیر، خاطر نشان کرد: این اقدام طی یک اقدام اطلاعاتی و عملیاتی صورت گرفت و میزان زیادی تسلیحات نظامی از این کشتی به دست آمد و اهمیت این عملیات از ان جهت است که نشان ضعف ائتلاف عبری، عربی و آمریکایی با تمام عده‌ و عُده است و این پیروزی درست در سالروز شهادت سردار سلیمانی انجام شد.

امام جمعه لارستان با بیان اینکه در کنار ائتلاف دلاری که با پول‌های عربستان شکل گرفته یک ائتلاف واقعی از کشورهای جبهه مقاومت ایجاد شده، ادامه داد: ائتلاف کشورهایی نظیر ایران، عراق، سوریه، لبنان، یمن حلقوم استکبار و ایادی آن را می‌فشارند.

حجت‌الاسلام موسوی با ابراز نگرانی از بالابودن برخی از آسیب‌های اجتماعی لارستان در سطح استان فارس نظیر طلاق، گفت: طی هفته اخیر در یکی از رسانه‌های محلی آماری مبنی بر میزان ازدواج و طلاق ذکر شده بود که بر این اساس ۵۹۲ ازدواج صورت گرفته که بیش از ۲۴۰ مورد آن به طلاق منجر شده است.

وی نحوه مواجه با آسیب های اجتماعی و بررسی علل بروز این پدیده‌ها نظیر طلاق دانست و افزود: یکی از علل افزایش طلاق، تغییر سبک زندگی از اسلامی به سبک غربی است، چراکه در سبک زندگی غربی ارتباطات محدودیت ندارد و خیانت‌ها در این بستر صورت می‌گیرد.

امام جمعه لارستان با تأکید بر بهره‌گیری از ظرفیت‌ها برای برخورد عالمانه با پدیده طلاق، تصریح کرد: یکی از ظرفیت‌های مهم آگاهی‌بخشی، آن است که از این پس خطبا و وعاظی که برای سخنرانی در مناسبت‌های مختلف به لارستان دعوت می‌شوند، مسئله‌محور باشند یعنی آنکه با شناسایی مشکلات شهر، از آنها خواسته شود که در رابطه مسائل موجود از جمله سبک زندگی با محوریت طلاق و آسیب‌های صحبت شود.

وی با انتقاد از دعوت بی‌هدف و بی‌برنامه برخی سخنرانان بدون آگاهی از مسائل لارستان، عنوان کرد: از حضور خطبا در لارستان استقبال می‌کنیم اما هیأت‌های مذهبی، هیأت‌ امناهای مساجد، فعالان فرهنگی و غیره که دعوت کننده وعاظ هستند، مسئله محور باشند و از ابتدای دعوت آسیب‌های موجود در لارستان را به سخنران یادآوری کنند تا سخنران بر مبنای آن سرفصل‌های خود را بیان کند.

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به وقوع سیل در هفته اخیر و جان‌باختن دو نفر از اهالی شهرهای لار و بیرم، خواستار رفع نقاط آسیب و حادثه‌خیز توسط شهرداران، بخشداران و فرماندار لارستان در برنامه‌های آتی شد و عنوان کرد: یک آبگرفتگی کوچک در منزلی منجر به آسیب به وسایل برقی و غیره می‌شود که خرید هر یک از آنها هزینه چند میلیونی را به خانواده تحمیل می‌کند.

وی با تقدیر از تلاش فرماندار و نماینده لارستان در پیگیری مشکلات سیل‌زدگان خواستار تهیه لیستی از مشکلات و نقاط حادثه‌ساز شد و ادامه داد: باید به مرور این مشکلات را رفع کرد.

امام جمعه لارستان با اشاره به ایجاد خسارت به کشاورزان، دامداران و برخی از مردم، گفت: انتظار می‌رود با تدبیر دولت‌مردان به ویژه وزیر کشور که به نمایندگی از دولت در لارستان حضور دارد، مسائل را پیگیری و به مسئولان بالادستی منتقل کنند.

وی با بیان اینکه بنا بر برخی گزارشات در یکی از این موارد دارائی یک دامدار لارستانی که ۱۵ رأس دام بوده از بین رفته است، تأکید کرد: این افراد را نمی‌توان رها کرد و مشکلات آنان با یک پتو و چادر رفع نمی‌شود و باید به نحوی باشد که مشکلات آنان بگونه‌ای حل شود تا زندگی آنها امکان استمرار داشته باشد.

حجت‌الاسلام موسوی بار دیگر با اعلام آمادگی امام جمعه لارستان در رأس مسئولان پیگیری کننده مطالبات مردم، افزود: در هر جایی که فرماندار، نماینده مردم و رئیس شورای اسلامی شهر تشخیص دهند که موضوعی با پیگیری آنها حل نمی‌شود و نیاز به پیگیری حضوری مشکلات در سطح استان و پایتخت است، مشکل مردم را مطالبه می‌کنیم.

امام جمعه لارستان به پیگیری موضوع دوبانده‌سازی راه جهرم-لارستان به بندرعباس در چندی اخیر به اتفاق فرماندار، نماینده مردم و رئیس شورای اسلامی شهر با حضور در محل وزارت راه، تصریح کرد: برخی از مطالبات عمومی با استفاده از نظرات مطلعین توسط امام جمعه جمع‌آوری و لیست آن موجود است و برحسب وظیفه پیگیری می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار