معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی گفت: سیل به بخش کشاورزی جنوب فارس افزون بر هفت هزار میلیارد ریال خسارت وارد کرد.
کد خبر: ۱۰۲۱۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰ 09 January 2022

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - محمد مهدی برومندی گفت: تاکنون افزون بر هفت هزار میلیارد ریال خسارات ناشی از سیل به بخش کشاورزی جنوب فارس اعم از زراعت، دام و طیور، باغ ها، شیلات و سیستم‌های آبیاری تحت فشار برآورد شده است که احتمال افزایش این رقم نیز وجود دارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی گفت: بارش‌های سیل‌آسای روز‌های ۱۲ و ۱۳ دیماه جاری، محصولات بیش از ۲۰ هزار هکتار زمین‌های زراعی در مناطق سیل زده استان فارس را با خود بُرد و خسارت در این بخش بسیار سنگین است.

او گفت: سیل همچنین ۱۲۳ حلقه چاه کشاورزی را در فارس تخریب کرد و بیش از ۶ هزار قطعه مرغ خانگی در مناطق سیل زده را نیز از بین برد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: استان فارس با تولید بیش از ۱۴ میلیون تن محصولات زراعی و باغی رتبه نخست را در کشور داراست.

او گفت: سیل همچنین به بسیاری از تاسیسات زیربنایی، جاده‌های دسترسی بین مزراع، چاه‌های آب کشاورزی، شیلات، باغ‌ها و سایر زیرمجموعه‌های بخش کشاورزی این منطقه خسارت وارد کرده است.

سیل جنوب فارس همچنین رقمی افزون بر هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به بخش‌های زیربنایی و زیرساخت‌های آب، برق، گاز، مخابرات در مناطق جنوبی فارس خسارت زد.

برچسب ها: سیل ، خسارت ، کشاورزی ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار