اورنگ ایلامی در حاشیه نشست کمیته علمی مبارزه با کرونا با اعلام اینکه افزایش سویه کرونا در کشور زنگ خطر است بر لزوم تجهیز امکانات بیمارستانی برای ایجاد آمادگی لازم تاکید کرد و افزود: باید تمهیداتی برای استقبال بیشتر از دُز سوم واکسن در نظر گرفته شود ، تا با پیک جدید موجه نشویم ، تاکنون ۹ میلیون نفر در کشور دز سوم کرونا را دریافت کرده اند و تاکید شده است که دز سوم سطح ایمنی را خیلی افزایش می دهد و برای ایجاد ایمنی بیشتر در برابر سویه جدید کمک می کند.
کد خبر: ۱۰۲۱۳۴۰
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۲ 09 January 2022

تابناک فارس به نقل از ایرنا: اورنگ ایلامی روز یکشنبه در حاشیه نشست کمیته علمی مبارزه با کرونا با اعلام اینکه افزایش سویه کرونا در کشور زنگ خطر است بر لزوم تجهیز امکانات بیمارستانی برای ایجاد آمادگی لازم تاکید کرد و افزود: باید تمهیداتی برای استقبال بیشتر از دُز سوم واکسن در نظر گرفته شود ، تا با پیک جدید موجه نشویم ، تاکنون ۹ میلیون نفر در کشور دز سوم کرونا را دریافت کرده اند و تاکید شده است که دز سوم سطح ایمنی را خیلی افزایش می دهد و برای ایجاد ایمنی بیشتر در برابر سویه جدید کمک می کند.
عضو کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا در ادامه درباره دریافت واکسن برای گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال هم گفت: مطالعات گسترده ای در این زمینه انجام شده و موسسات بهداشت و درمان در بسیاری از کشورها نشان دادند در این گروه هم دریافت دُز یادآور لازم است ، با توجه به اینکه اومیکرون در حوزه خلیج فارس و بحرین و کویت زیاد شده است این خطر بیخ گوش کشور ماست و خطر ابتلای بیشتر در کشور وجود دارد .

تداوم بررسی‌های علمی درباره تزریق واکسن کرونا به گروه ۵ تا ۱۱ سال
ایلامی درباره تزریق واکسن کرونا برای گروه پنج تا ۱۱ سال هم گفت: بررسی های علمی در این زمینه حال انجام است و به محض تایید نهایی اطلاع رسانی خواهد شد، کشفیات جدید نشان می دهد که قسمتی از ساختار کرونا که بین همه سویه ها مشترک است بین همه سویه ها همچنان وجود دارد و دستخوش تغییر نشده است ، این موضوع می تواند زمینه ای علمی برای ساختن واکسن های جدید باشد.
استاد دانشگاه علوم پزشکی شیراز خاطر نشان کرد: سازمان جهانی بهداشت بعد از جهش‌های ویروس کرونا موسوم به آلفا، بتا، گاما و دلتا، پنجمین جهش این ویروس را با نام اومیکرون در لیست جهش‌های نگران‌کننده (Variant of concern) قرار داده است؛ طبق اعلام کارشناسان این سازمان در روزهای ابتدایی شناسایی اومیکرون، این ویروس جهش یافته دارای تعداد زیادی جهش است که برخی از آن‌ها نگران‌کننده هستند.
ایلامی ادامه داد: از جمله نگرانی‌ها درباره این نوع ویروس کرونا وجود جهش‌های متعدد و متنوع است. تعدادی از جهش ها بیش از دوبرابر جهش‌های دلتا است. بعضی از این جهش‌ها قدیمی هستند و در سویه‌های قبلی مانند آلفا، بتا، گاما و دلتا شناسایی شده بودند و بعضی از آن‌ها جدید است.
عضو کمیته علمی کشوری مبارزه با کرونا میزان شدت بیماری با ویروس کرونای اومیکرون نسبت به انواع دیگر ویروس مانند دلتا را نامشخص اعلام کرد و گفت: این موضوع هنوز روشن نیست. علاوه بر این، برای فهمیدن میزان شدت بیماری با یک نوع ویروس نیاز به گذشت چند روز تا چند هفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار