اصنافی گفت: خانه های تاریخی شهر شیراز باید حفظ شده و کاربری های فرهنگی، گردشگری و ... برای آنها تعریف شود و دسترسی ها و اجازه بازسازی بافت با ضوابط میراثی باشد.
کد خبر: ۱۰۲۱۳۷۲
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰ 10 January 2022

تابناک فارس به نقل از شبستان: «سید احسان اصنافی»، در نشست صمیمانه با دبیران مجامع تخصصی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان فارس گفت: احیا و بازسازی امید در مردم طبق فرمایشات مقام معظم رهبری باید مورد توجه باشد و شهرداری شیراز به این موضوع اولویت داده است.

شهردار شیراز افزود: شهرداری قطعه ای از پازل فرهنگی شهر است و مدیریت شهری در حوزه فرهنگی به ساختارسازی توجه ویژه دارد و هم افزایی با سایر نهادهای متولی در حوزه فرهنگ باید افزایش یابد.

وی اضافه کرد: خانه های تاریخی شهر شیراز باید حفظ شده و کاربری های فرهنگی، گردشگری و ... برای آنها تعریف شود و دسترسی ها و اجازه بازسازی بافت با ضوابط میراثی باشد.

اصنافی تاکید کرد: خانه های تاریخی با احیای جریان زندگی در بافت حفظ و احیا می شوند و از آنجا که جنس بافت تاریخی شیراز خشتی است با حصارکشی اجازه اقدامی در آنها داده نمی شود و در دهه های آینده از بین خواهند رفت.

وی اعلام کرد: مجوز اولیه انتشار ۹۵۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای خطوط مترو و بازسازی ناوگان حمل و نقل اخذ شده و این در حالی است که بودجه کشوری این اوراق هشت هزار میلیارد تومان است.

شهردار شیراز ادامه داد: مدیریت جدید شهری شیراز حل مسائل اقتصادی، پرداخت بدهی پیمانکاران، ایجاد انضباط مالی و ساختار سازی در حوزه فرهنگی را اولویت نخست خود می داند و برای اصلاح ساختار نیروی انسانی نیز تلاش می کند.

وی گفت: اتمام بزرگراه «شهید سپهبد سلیمانی» به عنوان بزرگترین آزادراه شهری در جنوب کشور به طول ۱۸ کیلومتر و بهره برداری از خط 2 مترو در 2 فاز از شهرک «میانرود» تا میدان «امام حسین (ع)» از پروژه های شاخص شهری شیراز است.

پایان پیام/664

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار