سید وحید حسینی چهارشنبه ۲۲ دی در چهارصد و هفتاد و دومین نشست روزانه ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید ۱۹، با بیان اینکه مجموعه سلامت فارس از کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در برابر کروناویروس، گفت: در شرایط فعلی ضرورت دارد شهروندان با اهتمام جدی در تزریق دُز سوم واکسن بیش از پیش نسبت به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی احساس مسوولیت داشته باشند، زیرا هرگونه عادی انگاری در برابر این بیماری می‌تواند وضعیت استان را بحرانی کند.
کد خبر: ۱۰۲۲۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۰ 12 January 2022

تابناک فارس به نقل از ایسنا: سید وحید حسینی چهارشنبه ۲۲ دی در چهارصد و هفتاد و دومین نشست روزانه ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید ۱۹، با بیان اینکه مجموعه سلامت فارس از کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در برابر کروناویروس، گفت: در شرایط فعلی ضرورت دارد شهروندان با اهتمام جدی در تزریق دُز سوم واکسن بیش از پیش نسبت به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی احساس مسوولیت داشته باشند، زیرا هرگونه عادی انگاری در برابر این بیماری می‌تواند وضعیت استان را بحرانی کند.

او با اشاره به افزایش آمارهای جهانی در خصوص شیوع اُمیکرون اظهار کرد: ورود سویه امیکرون به کشور و سرایت پذیری بالای این سویه، هرگونه بی توجهی و سهل انگاری، تهدیدی برای بازگشت به روزهای بحرانی کرونا است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز، توجه توامان به موضوع واکسیناسیون در کنار رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را دو راهکار مطمئن در برابر کرونا و سویه های جدید آن عنوان و اضافه کرد: دریافت دز سوم واکسن و افزایش ایمنی فردی و عمومی در برابر این بیماری، در حال حاضر مهم ترین توصیه برای کاهش خطر کرونا و شیوع سویه امیکرون در جامعه است.

حسینی همدلی و همراهی بیشتر مردم در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در برابر کروناویروس را کمک به مجموعه سلامت سلامت دانست و با اشاره به کاهش قابل توجه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح جامعه، خواستار همکاری بیشتر مسوولان دستگاه‌های اجرایی استان در خصوص رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در اصناف و اماکن پر تردد شد.

او همچنین سهل انگاری برای دریافت واکسن و کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را موجب گسترش بیماری کووید۱۹ و چرخش سریع آن در بین افراد جامعه عنوان کرد و گفت: افرادی که تاکنون برای دریافت واکسن خود علیه کروناویروس اقدام نکرده‌اند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به این بیماری و مرگ ناشی از آن هستند.

حسینی در این نشست با بررسی آخرین وضعیت ابتلا در مناطق مختلف استان، میزان مشارکت در برنامه واکسیناسیون، نحوه خدمت رسانی به بیماران در بخش‌های عادی و ویژه بیمارستان‌های استان، میزان مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته، نحوه فعالیت آزمایشگاه‌های تشخیصی کووید۱۹ و انجام تستوهای سریع، آمار جانباختگان این بیماری در شیراز و مناطق مختلف استان و اقدامات کارگروه‌های مختلف ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹ را ارزیابی کرد.

به گزارش ایسنا، طی روزهای اخیر، شاهد کاهش تعداد موارد بستری به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان‌های فارس و کم شدن تعداد مراجعان روزانه به دلیل بروز علائم بیماری و فوت بر اثر ابتلا به کرونا در استان فارس بوده‌ایم، روندی که کارشناسان و مسئولان بهداشتی، اعتقاد دارند با توجه به کاهش حساسیت‌های مردم نسبت به رعایت پروتکل‌ها، پایدار نخواهد بود.

برچسب ها: کرونا ، شیوع کرونا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار