پس از پایان خوابیدن و ۸ تا ۱۰ ساعت وقفه در سوخت رسانی بدن، صبحانه خوردن به عنوان عاملی برای تجدید قوا از اهمیت بالایی برخوردار است.
کد خبر: ۱۰۲۲۰۳۶
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰ 12 January 2022

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی به حساب می‌آید و کسانی که این وعده غذایی را در برنامه روزانه خود می‌گنجانند، از سلامت بیشتری در طول زندگی خود برخوردارند.

او گفت: یک صبحانه کامل و مقوی انرژی لازم برای انجام فعالیت‌های روزمره را برای بدن فراهم می‌کند. اگر ما روز را با خوردن صبحانه کامل شروع کنیم، بیشتر احساس سرزندگی می‌کنیم، انرژی بیشتری برای حرکت و فعالیت داریم و این یعنی اینکه میزان انرژی بیشتری در طول روز می‌سوزانیم.

مریم مهارت گفت: صبحانه به ما کمک می‌کند تا برای حفظ سلامت و سرزندگی، سطح ویتامین‌ها و مواد معدنی و مواد مغذی لازم برای بدن را بالا نگه داریم. همچنین خوردن صبحانه به دفع مواد زائد از بدن کمک می‌کند.

او گفت: از سویی دیگر نخوردن صبحانه موجب می‌شود بدن فرد به علت نرسیدن غذا به مغز، خسته‌تر باشد. کج خلقی و بی حوصلگی در صبح از نتایج نخوردن صبحانه است.

 

رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: مطالعات نشان می‌دهد افرادی که صبحانه می‌خورند، تمایل به کاهش وزن در آن‌ها بیشتر از کسانی است که از خوردن آن سر باز می‌زنند. چرا که نخوردن صبحانه موجب می‌شود تا فرد در وعده‌های دیگر غذایی تمایل به خوردن غذای بیش از احتیاج بدن که موجب اضافه وزن او می‌شود، پیدا کند.

او گفت: همچنین خوردن صبحانه سبب کنترل اشتها می‌شود و میل به خوردن شیرینی و نشاسته را برطرف می‌کند.

مریم مهارت گفت: از دیگر جنبه‌های مهم خوردن صبحانه کمک به یادگیری است، به این صورت که تامین انرژی بدن در ابتدای روز موجب می‌شود تا ما علاقه بیشتری برای یادگیری نشان داده و روی مطالب هم تمرکز بیشتری داشته باشیم.

چگونه اشتهای بیشتری برای صرف صبحانه داشته باشیم؟
او گفت: اگر صبح زود که از خواب بیدار می‌شویم گرسنه نباشیم، خیلی راحت وسوسه خواهیم شد که صبحانه را حذف کنیم تا کمی کالری ذخیره کرده باشیم؛ بنابراین برای اینکه اشتهای کافی برای خوردن صبحانه داشته باشیم، باید شام را در ساعات ابتدایی شب صرف کنیم و تا حد امکان شب‌ها در ساعت معین بخوابیم تا صبح‌ها بتوانید زودتر بیدار شویم و قبل از شروع روز خود، صبحانه را صرف کنیم.

مریم مهارت گفت: بسیاری از مطالعات نشان داده است افرادی که صبحانه می‌خورند، نسبت به دیگران از وزن متعادل تری برخوردار هستند، زیرا در بقیه طول روز کمتر به بیش‌خواری به خاطر گرسنگی روی می‌آورند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار