مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت: شایعات مربوط به جعلی بودن این پیامک صحت ندارد و آن دسته از شهروندانی که چنین پیامکی را با سرشماره v.maskan دریافت کرده‌اند برای ثبت نام و تعیین تکلیف وضعیت ملک خود به سامانه مذکور مراجعه کنند.
کد خبر: ۱۰۲۲۰۳۹
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۶ 12 January 2022

تابناک فارس به نقل از ایرنا:جعفر زاهدی، چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: طی روزهای اخیر برخی شهروندان پیامکی با این مضمون که ملک شما به عنوان خانه خالی شناسایی شده لطفا تا تاریخ ۲۰ یا ۲۳ دی ماه ۱۴۰۰ وضعیت املاک خود را در سامانه املاک و اسکان مشخص کنید و در غیر این صورت مطابق قانون مالیات‌های مستقیم اقدام خواهد شد، ارسال شده که شهروندان باید مطابق آنچه خواسته شده اقدام کنند.
وی ادامه داد: شایعات مربوط به جعلی بودن این پیامک صحت ندارد و آن دسته از شهروندانی که چنین پیامکی را با سرشماره v.maskan دریافت کرده‌اند برای ثبت نام و تعیین تکلیف وضعیت ملک خود به سامانه مذکور مراجعه کنند.
مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت: در صورت ثبت وجود سکونت و مالکیت توسط مالکان، ملک مذکور از لیست خانه‌های خالی خارج خواهد شد.
 بر اساس تبصره یک ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم مشهور به قانون مالیات بر خانه‌های خالی که در آذرماه سال گذشته در مجلس اصلاح شد، وزارت راه و شهرسازی ملزم به اجرایی شدن امکان خوداظهاری سرپرستان خانوار اعم از مالک و مستاجر در سامانه املاک و اسکان کشور شد.
ثبت اطلاعات در سامانه مذکور منجر به ایجاد شفافیت اطلاعاتی در حوزه مسکن، اخذ تصمیمات سیاستی صحیح و در نهایت تسهیل فرآیند خانه‌دار شدن تمام اقشار جامعه می‌شود. مردم برای جلوگیری از ضررهای ناشی از ثبت نکردن اطلاعات سکونتی هر چه سریع‌تر نسبت به خوداظهاری و ثبت مشخصات واحدهای مسکونی تملیکی و محل اقامت خود در سامانه ملی املاک و اسکان کشور به آدرس اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار