محمد باستانی تاکید کرد: هرگونه تبلیغ در فضای مجازی نیازمند تایید محتوا از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس می باشد.
کد خبر: ۱۰۲۲۰۴۱
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲ 12 January 2022

تابناک فارس به نقل از فارس: تبلیغات ساختارشکنانه کالاها و خدمات مختلف در غیاب قوانین نظارتی در فضای بی در و پیکر مجازی، همچنان ادامه دارد.

در تازه ترین اتفاق یک فرش فروشی در شیراز با انتشار ویدئویی ناهنجار و در تضاد کامل با مبانی فرهنگی و اعتقادی جامعه، اقدام به تبلیغ کالای خود کرده اند که با واکنش های منفی مخاطبان و حتی سمی خواندن محتوای آن روبرو شده است.

گریم چهره بازیگران این تیزر تبلیغاتی که با حداقل ترین حجاب ممکن حضور دارند، به عقاید سیاه و جشن های خرافی غربی نزدیک است و هیچ سنخیتی با فضای اعتقادی و فرهنگی جامعه ایرانی، به ویژه شهر سومین حرم اهل بیت (علیهم السلام) ندارد.

نکته قابل توجه این است که از چنین محتوای سخیفی که به مراسم هالووین قرابت دارد، برای تبلیغ فرش به اصیل ترین کالای ایرانی استفاده می شود!

در همین رابطه صوفی، مسئول امور اتحادیه های صنفی اتاق اصناف مرکز استان با سلب مسئولیت از اتاق اصناف گفت: ما در حد تذکر می توانیم ورود کنیم.

جهت برخورد با محتوای ضدارزشی در اینستاگرام، پلیس فتا ورود می‌کند

همچنین مسئول گروه امور رسانه و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در خصوص نشر چنین محتوایی با ذکر این نکته که این محتوای رسانه ای به کارشناس تبلیغات ارجاع و به تهران انتقال دادیم گفت: متاسفانه بر روی پلتفرم اینستاگرام کنترلی وجود ندارد و نهایت کنترل ورود پلیس فتا پس از شکایت است.

شهاب میرباقری افزود: در مورد تبلیغات ما مدعی هستیم که رسانه ها و کانال‌های دارای مجوز می توانند تبلیغ داشته باشند و اگر اینها تخلف کنند ما طبق قانون برخورد خواهیم کرد، اما اگر در فضای مجازی و پلتفرمی مثل اینستاگرام که مرکزیت آن در کشور وجود ندارد، نهایت برخوردی که امکان پذیر است، ارجاع دادن به تهران و اقدام از طریق فیلترینگ است.

تبلیغات فضای مجازی نیازمند تایید محتوا از سوی فرهنگ و ارشاد است

رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی استان فارس گفت: به واحد صنفی متخلف تذکر داده شده همچنین اخطاریه مبنی بر تعطیلی واحد صنفی صادر شده است.

محمد باستانی تاکید کرد: هرگونه تبلیغ در فضای مجازی نیازمند تایید محتوا از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس می باشد.

به گزارش فارس، تبلیغات و تلاش برای دیده شدن به بهای رد شدن از خط قرمزهای فرهنگی و اعتقادی در فضای مجازی بارها تکرار شده است.

رخنه های فرهنگی با خارج از دسترس بودن پلتفرم های غالب در کشور سبب شده این فضا به جولانگاه آسیبهای متعدد فرهنگی، اجتماعی، اعتقادی شود. به راحتی در یک تیزر تبلیغاتی تمام محتواهای اصیل اسلامی و ایرانی زیر پا گذاشته می شود و خرافه پرستی ها غرب جلوه می کند اما به دلیل ضعف قوانین و نبود قدرت نظارت بر پلتفرم های غالب در کشور، دست مراجع نظارتی کوتاه است و اقدام در خوری قابل انجام نیست.

این اتفاق بیش از هر چیز بی مرز بودن و حضور ارزان و ساده بیگانگان برای به اضمحلال کشاندن فرهنگ جامعه ایرانی را نشان داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار