متخصصان شرکت فاتح صنعت موفق به طراحی و ساخت برج یکپارچه متانول، از پیشرفته‌ترین تجهیزات فوق سنگین صنعت نفت، گاز و پتروشیمی شدند.
کد خبر: ۱۰۲۲۱۳۸
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰ 13 January 2022

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مدیر عامل شرکت فاتح صنعت گفت: این برج یکپارچه با ارتفاع ۶۰ متر، قطر ۸ متر و وزن ۴۱۵ تن یکی از سنگین ترین برج هایی است که تاکنون در کشور طراحی و ساخته شده است.


مهدی قطبی با بیان اینکه این برج تا یک ماه آینده در واحد متانول پتروشیمی سیراف نصب و راه اندازی خواهد شد، افزود: این برج فوق سنگین با تلاش ۴۰ نفر از نیرو‌های این مجموعه در بخش‌های طراحی، مهندسی و تولید در مدت کمتر از ۵ ماه ساخته شده است.


وی افزود: انتقال این برج به صورت زمینی از شیراز به بندرعباس و سپس به صورت دریایی به بندر دیر برای نصب در واحد متانول پتروشیمی سیراف صورت خواهد گرفت.


مدیر عامل شرکت فاتح صنعت از مزایای ساخت و حمل یکپارچه این برج را صرفه جویی در هزینه های حمل و نصب و نیز کاهش مدت زمان راه اندازی واحدهای پتروشیمی و پالایشگاهی برشمرد.

قطبی با بیان اینکه مهندسان جوان و مجرب شرکت فاتح صنعت همه مراحل طراحی مهندسی و ساخت این را بومی سازی کرده اند، افزود: پیش از این فناوری ساخت برج های یکپارچه در انحصار چند کشور دنیا بود و با دستیابی متخصصان ما به دانش طراحی و ساخت این برج پیشرفته، کشور ما نیز به جمع تولیدکنندگان برج های یکپارچه پیوست.


وی افزود: در شرکت فاتح صنعت با هدف خودکفایی کشور در تامین تجهیزات مورد نیاز بخش های مختلف انرژی، سالانه بیش از ۳۰ هزار تن تجهیزات سنگین و فوق سنگین صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، طراحی و تولید می‌شود.

 

برچسب ها: ساخت ، تجهیزات ، صنعت ، گاز ، پتروشیمی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار