نایب رئیس مجلس اظهار داشت: ما دو واژه سرمایه و کار را داریم که اگر با یکدیگر ترکیب شوند، شاهد ایجاد مجتمع‌هایی مانند آلومینیوم جنوب در کشور خواهیم بود. امروز چهره نیروهای کار در کارخانه آلومینیوم چنان بشاش بود که غم و غصه را از یاد ما برد و این موضوع جای تبریک دارد. باید دست سرمایه گذاران را بوسید و امیدوارم دست سرمایه‌بران در کشور قطع شود.
کد خبر: ۱۰۲۲۲۴۹
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱ 13 January 2022

تابناک فارس به نقل از ایرنا: عبدالرضا مصری پنج‌شنبه در مراسم جشن دستیابی به ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار تُنی آلومینیوم در لامرد فارس افزود: در این شرایط، در ادارات دولتی با بروکراسی نیز روبرو هستیم و نامه‌ها در ادارات 20 دست بین کارمندان می‌چرخد.
وی با بیان این که در شرایط کنونی، تقویت عرصه تولید،‌تنها راه برون رفت از مشکل بیکاری است، گفت:‌ اگر مجتمع‌هایی همانند آلومینیوم جنوب ۱۰ هزار نفر نیرو جذب کنند، سالانه می‌توانند ۱۵۰۰ میلیارد تومان به اقتصاد و بودجه کشور کمک کنند.
نایب رئیس مجلس اظهار داشت: ما دو واژه سرمایه و کار را داریم که اگر با یکدیگر ترکیب شوند، شاهد ایجاد مجتمع‌هایی مانند آلومینیوم جنوب در کشور خواهیم بود. امروز چهره نیروهای کار در کارخانه آلومینیوم چنان بشاش بود که غم و غصه را از یاد ما برد و این موضوع جای تبریک دارد. باید دست سرمایه گذاران را بوسید و امیدوارم دست سرمایه‌بران در کشور قطع شود.
مصری با اشاره به فرازهایی از بیانیه گام دوم انقلاب ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری گفت: کشور ایران با برخورداری از یک درصد جمعیت جهان و داشتن هفت درصد ذخایر معدنی و جغرافیای بی نظیر در شرق، غرب،جنوب و شمال کشور، از ۱۴ میلیون نفر دارای تحصیلات علمی برخوردار است که از این منظر، رتبه دوم جهان در زمینه دانش آموختگان علوم و مهندسی را دارا هستیم.
وی افزود: مقام معظم رهبری اقتصاد را عامل قوی سلطه ناپذیری و نفوذ ناپذیری دانسته‌اند و طبق فرمایشات ایشان، اقتصاد می‌تواند محوری برای حفظ همه حریم‌ها و هجمه های فرهنگی، سیاسی و جغرافیایی کشور باشد.
نایب رئیس مجلس اضافه کرد: تأکید مقام معظم رهبری در اقتصاد بر تولید انبوه و باکیفیت، توزیع عدالت‌محور و مصرف به دور از اسراف است و ایشان مهمترین مشکل اقتصاد را وابستگی اقتصاد به نفت، دولتی بودن بخش‌هایی از اقتصاد که در حیطه دولت نیست و نگاه به خارج به جای نگاه به توان داخلی، می‌دانند.
وی افزود: از آنجا که‌ بزرگترین مشکل‌ها بعد از گران و تورم، بیکاری است و کشور با مشکلات اقتصادی بسیاری مواجه است،رُکن فرمایشات مقام معظم رهبری طی سال‌های اخیر معطوف به تولید بوده است.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: مردم لامرد و مهر همواره دست به خیر داشتند و در این شهرستان‌ها تمامی مساجد توسط مردم ساخته شده و در ساخت بیمارستان‌ها و مدارس کمک کرده‌اند و این فرهنگ کماکان ادامه دارد و باید به چنین مردم و نمایندگان آنها تبریک گفت.

فاز اول مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب در شهرستان لامرد اردیبهشت ۱۳۹۹ با تولید ۱۲۰تن شمش آلومینیوم آغاز به کار کرد و چشم انداز تولید سالانه ۳۰۰ هزار تن شمس آلومینیوم در سال برای این مجتمع اعلام شده بود که پنجشنبه ۲۳ دی‌ماه ۱۴۰۰ جشن تکمیل ظرفیت این کارخانه با حضور وزیر صمت و نایب رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
محصولات این مجتمع در صنایع هوا فضا، صنایع دفاعی، صنایع خودرویی، صنعت ساختمانی، صنایع کابل و مفتول سازی و صنایع بسته بندی کاربرد دارد.
در این آیین اعلام شد که مجتمع آلومینیوم لامرد مدرن‌ترین کارخانه تولید آلومینیوم خاورمیانه و چهارمین کارخانه تولید شمش آلومینیوم کشور است.
این کارخانه با مساحتی بیش از ۲۰۰ هکتار در کیلومتر ۸ جاده لامرد - خنج و در منطقه ویژه اقتصادی انرژی بر لامرد قرار دارد و در آن، بیش از ۲ هزار نفر مشغول به کار هستند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر صنعت، معدن و تجارت پنجشنبه در سفر به جنوب استان فارس از روند احداث پالایشگاه پترو پیمان دانا در شهرستان مُهر بازدید کردند. شرکت در آیین آغاز عملیات اجرایی نیروگاه انرژی لامرد فارس از دیگر برنامه‌های این مقام‌های مسئول بود.
شهرستان‌های لامرد و مهر در جنوب استان فارس به ترتیب در فاصله ۳۶۵ و ۳۳۰ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارند.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار