آیت‌الله دژکام با بیان عدالت دل‌های مردم را به انقلاب اسلامی محکم می‌کند، افزود: باید تلاش‌هایی برای تحقق عدالت کرد نمی‌توان هیچ کاری نکرد و تنها دست روی دست گذاشت. سال 57 چه کسی جرات می‌کرد حرف بزند؛ کسی باور نمی‌کرد که حکومت شاهی کنار گذاشته شود اما مردم با رهبری امام راحل انقلاب کردند.
کد خبر: ۱۰۲۲۳۵۵
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳ 14 January 2022

تابناک فارس به نقل از تسنیم: آیت‌الله لطف‌الله دژکام ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با بیان اینکه توبه یکی از مقاماتی است که در رسیدن به معنویت وجود دارد، اظهارداشت: توبه برای انسان دست نمی‌دهد به جز اینکه انسان متوجه شود که کار اشتباهی انجام داده است‌.

وی با بیان اینکه بزرگترین ضرر این است که انسان آیات الهی را کافر شود، گفت: بی‌احترامی و بی‌اعتنایی به آیات الهی منجر به ضرر انسان می‌شود، اهل بیت آیات خداوند هستند.

امام جمعه شیراز افزود: امروز وجود مقدس امام زمان (عج) آیه خداوند است که اگر نسبت به ایشان بی‌توجه باشیم، مصداق بی‌اعتنایی به آیات خدا است و منجر به ضرر انسان می‌شود.

آیت‌الله دژکام در خطبه‌های دوم نماز جمعه با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در 19 دی ماه شهر قم بیان کرد: وظیفه رسانه‌ها این است که برخی از نکات این سخنرانی‌ها را مرتب به مردم یادآوری کنند.

وی با بیان اینکه رهبری به جنگ نرم در صحبت‌هایشان اشاره کردند، افزود: در جنگ سخت شهرها را می‌گیرند اما در جنگ نرم بینات انقلاب اسلامی را زیر سوال می‌برند یعنی حاکمیت دین را زیر سوال می‌برند اینکه دین باید در حکومت باشد یا نه؟ این واضح است اما دشمن در جنگ نرم این را زیر سوال می‌برد.

آیت‌‌الله دژکام با بیان اینکه حکومت مهدوی باید تشکیل شود اما دشمن اصل قضیه را زیر سوال می‌برد، عنوان کرد: فرقه‌های زیادی علیه امام زمان(عج) درست کردند. مسئله دیگر در جنگ نرم تسلیم نشدن در مقابل دشمن مستکبر است.انقلاب اسلامی مبتنی بر اسلام و دین است و نباید مقابل دشمن تسلیم شد.

وی با بیان اینکه دین می‌گوید تسلیم نشوید و فریب دشمن را نخورید، بیان کرد: متن قرآن است که دشمن نباید بر شما مسلط باشد، نباید تسلیم شوید. آمریکا هم این پنبه را از گوش خود خارج کند چون ملت ایران همان گونه که سال 57 محکم مقابل همه استکبار ایستاد همچنان مشت خود را برای زدن به دهان دشمنان گره کرده است.

وی با بیان اینکه مبارزه با فساد و بی‌عدالتی در داخل مورد تاکید رهبری است، گفت: کسی به اسم انقلابی نمی‌تواند فساد کند هرکس می‌خواهد باشد، اصل انقلاب و انقلابی‌گری با فساد و بی‌عدالتی مبارزه می‌کند.

آیت‌الله دژکام با بیان عدالت دل‌های مردم را به انقلاب اسلامی محکم می‌کند، افزود: باید تلاش‌هایی برای تحقق عدالت کرد نمی‌توان هیچ کاری نکرد و تنها دست روی دست گذاشت. سال 57 چه کسی جرات می‌کرد حرف بزند؛ کسی باور نمی‌کرد که حکومت شاهی کنار گذاشته شود اما مردم با رهبری امام راحل انقلاب کردند.

وی با اشاره به داستان حضرت موسی و بنی اسرائیل گفت: چند سال است که رهبری گفته به تولید داخلی توجه کنید، باید حواسمان باشد که ایراد بنی‌اسرائیلی نگیریم، رئیس جمهور گفته که برای فروش نفت راه پیدا کردیم این روش درست است اما برخی هنوز هم پا عقب می‌کشند. اگر زمانی که رهبری گفت به تولید و قدرت داخل تکیه کنید، توجه کرده بودیم خیلی جلوتر از اکنون بودیم باید مسیری را که رهبری ترسیم می‌کنند، ادامه دهیم. گام اول پشت سر گذاشتیم در گام دوم باید حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه اکنون اقتصاد و معیشت فرهنگ دو مقوله اصلی کشور است که باید در این دو مسیر جلو برویم، گفت: در فرهنگی 5 کلان مسئله است در زمینه اقتصادی هم اگر نظام مسائل اقتصادی مشخص شود، کلان مسئله‌ها پیدا می‌شود، مجموعه دولت و ملت با هم کمک کنند که این مسائل حل شود.

امام جمعه شیراز در فرهنگی برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی تهیه شده و همه مطالعه و در راستای این سند حرکت کنند، افزود: روحانیت و مدیران فرهنگی استان میدان‌داری و مابقی هم کمک کنند.

 

وی با بیان اینکه برای نقشه علمی استان هم باید پیگیری جدی داشته باشیم، بیان کرد: در زمینه اقتصادی هم باید همین کار را انجام دهیم، مسئله به سنگینی که دشمن می‌گوید نیست و باید برای تمدن اسلامی که زمینه‌ساز ظهور امام زمان است، شروع کرد؛ به جای نق زدن به پرسش و ارائه راه حل بپردازیم و مردم هم کمک می‌کنند چه زمانی با مردم مسئله را مطرح کردید که مردم کمک نکرده‌اند؛ مردم پای کار می‌آیند اگر تکلیف مشخص باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار