رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس هم به عنوان دبیر ستاد تنظیم بازار استان فارس با تأکید بر اینکه تولیدکنندگان بایستی قیمت کالاهای تولیدی را بر روی محصولات درج کنند، مطرح کرد: درج قیمت تولید کالا بر روی محصولات از اهمیت زیادی برخوردار است و وزارت صمت به صورت جدی و مداوم بر این موضوع تاکید دارد.
کد خبر: ۱۰۲۲۷۵۸
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۱ 16 January 2022

تابناک فارس به نقل از ایلنا: حمیدرضا ایزدی در چهاردهمین جلسه ستاد تنظیم بازار استان فارس از ساماندهی و نظارت از طرح جدید وزارت صمت در زمینه ضرورت درج قیمت بر روی محصولات خبر داد و گفت: در گام اول این طرح جدید ۱۲ نوع کالای تولیدی وجود دارند که به مرور زمان دامنه کالایی این طرح افزایش پیدا می‌کند.

رئیس سازمان صمت فارس خاطرنشان کرد: در این طرح یک بازه سود تا سقف ۲۷ درصد برای عرضه به مصرف‌کنندگان در نظر گرفته شده است و تولیدکنندگان باید آن را رعایت کنند.

عبدالعظیم خادم‌حمزه، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس هم در ادامه با بیان اینکه سازمان صمت و جهاد کشاورزی بایستی در امور اجرایی و نظارت خود در تنظیم بازار وحدت رویه داشته باشند، مطرح کرد: تمامی واحد‌های تولیدی و کارخانجات باید در موضوعات مالی به روز باشند تا مشکلی در زمینه کالا و خدمات برای مصرف‌کنندگان به وجود نیاید.

وی با اشاره به اینکه عوامل موثر بر عرضه و تقاضا باید توسط دستگاه‌های تخصصی انجام شود، افزود: برای کنترل در افزایش قیمت‌ها ‌و تنظیم بازار نیازمند تحلیل و کارشناسی دقیق بر این موضوع هستیم و گزارشات بر اساس دلیل مشخص جهت بررسی و اقدامات مدیریتی به ستاد تنظیم بازار استان ارائه شود.

خادم‌حمزه با تاکید بر اینکه به منظور کاهش جرائم و تخلفات بایستی بازرسی‌ها افزایش پیدا کند، افزود: توزیع‌کنندگان باید همیشه احساس کنند که ممکن است نظارت مستقیم بر آن‌ها وجود دارد که در این راستا تعیین شیوه، شبکه مصرف و مباشرین توزیع بر عهده کارگروه تنظیم بازار است تا از طریق شبکه‌های منتخب اهم از تعاونی‌های مصرف، اصناف، مرکز عرضه مستقیم کالا و میادین توزیع کالاهای مصرفی به ویژه کالای اساسی انجام بگیرد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس با تاکید بر اینکه بازار بورس کالا بایستی به معنای واقعی نقش‌آفرینی کند، افزود: بایستی مصرف‌کننده واقعی شناسایی شود و بر اساس نیازهای واقعی مصرف‌کنندگان هم واسطه‌گری و هم موضوع تنظیم بازار را مدیریت کنیم تا تفاوت قیمت بازار و بورس مشخص شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار