سرپرست مدیریت بحران استانداری فارس گفت: جاری شدن سیل در شهرستان رستم سبب وارد آمدن خسارت به بیش از سه هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی و تلف شدن افزون بر ۱۰۰ راس دام شد.
کد خبر: ۱۰۲۲۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۸ 17 January 2022

تابناک فارس به نقل از ایرنا: خلیل عبداللهی افزود: به دنبال وقوع سیل شنبه (پریروز)در شهرستان رستم، دستگاه‌های امدادرسان بلافاصله در مناطق مختلف گرفتار سیل حضور یافتند و کار خدمات رسانی و امدادرسانی را انجام دادند.
وی ادامه داد: با جاری شدن سیل منازل روستایی در ۳۱ روستای شهرستان دچار آبگرفتگی شد که بلافاصله با بازکردن مسیر جریان آب خارج از خانه‌های روستایی هدایت شد و سیل وارد شده به برخی منازل با پمپ تخلیه شد.
او اظهار داشت: اقدام سریع و به موقع در انحراف سیلاب و تخلیه سریع آب از منازل روستایی سبب شد که خسارت وارد شده به خانه‌های روستاییان به حداقل ممکن برسد.
سرپرست مدیریت بحران استانداری فارس بیان کرد: به منظور امدادرسانی و خدمات رسانی به روستاییان، اقلام امدادی مورد نیاز آنها از جمله پتو، بخاری، زیرانداز و برخی مایحتاج ضروری غذایی تامین و در بین آنان توزیع شد.
عبداللهی افزود: همچنین جریان برق و آب در این روستاها که در اثر جاری شدن سیل قطع شده بود پس از یک ساعت برقرار شد.
وی بیان کرد: به توجه به پیش بینی بارش طی روزهای آتی به شهرستان‌ها اعلام کرده‌ایم که آمادگی لازم برای مقابله با سیل احتمالی را داشته باشند.
شهرستان رستم به مرکزیت شهر مصیری در غرب استان فارس است و فاصله آن تا شیراز حدود ۱۴۰ کیلومتر است.

برچسب ها: خسارات ، سیل ، رستم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار