یک متخصص طب ایرانی با بیان اینکه مهم‌ترین علت گودی کمر، یبوست است، گفت: در افراد مبتلا به یبوست به علت تجمع مدفوع در روده، مواد زائد خون باعث التهاب و اسپاسم عضله شده در نتیجه عضله منقبض و کوتاه می‌شود، به مرور زمان باعث گودی کمر می‌شود.
کد خبر: ۱۰۲۲۹۶۸
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰ 17 January 2022

سمیه ذاکری، متخصص طب ایرانی درباره یبوست اظهار کرد: مهم‌ترین علت گودی کمر، یبوست است، عضله‌ای از مهره‌های کمر به سمت استخوان ران کشیده شده و تقریباً در همسایگی روده‌ها قرار دارد، در افراد مبتلا به یبوست به علت تجمع مدفوع در روده، باکتری‌ها رشد و تکثیر یافته، سمومی از خود ترشح می‌کنند که باعث التهاب و در نتیجه اسپاسم این عضله می‌شود در نتیجه عضله منقبض و کوتاه می‌شود،کشیده شدن و اسپاسم این عضله به مرور زمان باعث گودی کمر خواهد شد.

نزله، مشکلات معده و یبوست از علل اصلی تقریباً اکثر بیماری‌هاست و برای همین تا این مشکلات رفع نشود، سینوزیت، سردرد، نازایی، کمردرد، آلرژی، روماتیسم، اگزما، افسردگی و... بهبود نخواهد یافت

وی افزود: اجابت مزاج طبیعی یعنی دفع مدفوع روزانه بدون سختی، فشار با قوام نرم و شکل پیوسته که پس از آن فرد احساس سبکی و راحتی در ناحیه زیر شکم داشته باشد، بدون وجود کف و بلغم بدون اینکه به سنگ توالت بچسبد.

این متخصص طب ایرانی تصریح کرد: از نظر طب ایرانی، یبوست و عدم تخلیه کامل فضولات روده‌ای مسبب بیماری‌های زیادی است که می‌توان به امراض روحی و فکری، مشکل مفاصل و اسکلت بدن حتی تغیر شکل زانوها و ... اشاره کرد.

ذاکری خاطرنشان کرد: افرادی که دچار بیماری‌های مختلف هستید تا یبوست آن‌ها درمان نشود، تجویز هیچ دارویی برای هیچ دردی مؤثر نیست، نزله، مشکلات معده و یبوست از علل اصلی تقریباً اکثر بیماری‌هاست و برای همین تا این مشکلات رفع نشود، سینوزیت، سردرد، نازایی، کمردرد، آلرژی، روماتیسم، اگزما، افسردگی و... بهبود نخواهد یافت.

برچسب ها: یبوست ، قوس کمر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار